تجلیل از برگزیدگان مسابقات ماه رمضان شهرستان عجبشیر
تجليل از برگزيدگان مسابقات ماه رمضان شهرستان عجبشير

تجلیل از برگزیدگان مسابقات ماه رمضان شهرستان عجبشیر

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان عجبشير، از معرفي و تجليل برگزيدگان مسابقات فرهنگي، قرآني و هنري که به مناسبت گراميداشت ماه مبارک رمضان در اين شهرستان برگزار شده بودند، خبر داد.
شناسه خبر : 28068 تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۱۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، فرهاد جباپور، اظهار داشت: مسابقات فرهنگی و هنری و قرآنی متنوعی به مناسبت ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان عجبشیر توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  این شهرستان برگزار شده بود که به لطف پروردگار متعال با استقبال خوب و گسترده ای نیز روبرو شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجبشیر افزود: همزمان با سالروز آزاد سازی و طی برنامه ای در کنار گرامیداشت این روز بزرگ که با حضور برخی مسئولین شهرستان برگزار شده بود، از برگزیدگان مسابقات مسابقات قرآنی-فرهنگی وهنری ماه مبارک رمضان تجلیل بعمل آمد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش قرآنی که مهم ترین بخش مسابقات و برنامه های اجرایی ماه مبارک رمضان امسال می باشد، آزمون قرآن و عترت در ۱۴ رشته شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در دو رشته ترجمه و تفسیر سوره بقره، بخش معارف اهل بیت (ع) در سه رشته حفظ و مفاهیم نهج البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومان و حفظ قرآن کریم در رشته های حفظ و مفاهیم جزء۳۰، جزء اول و سوره بقره، و همچنین ۵ جزء اول، ۱۰ جزء اول، ۱۵ جزء اول، ۲۰ جزء اول، ۲۵ جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم برگزار شد.

جبارپور تاکید کرد: برگزاری منظم و سالانه آزمون های سراسری قرآن و عترت یکی از اقدامات مهم، لازم و تأثیرگذاری است که در کنار سایر حمایت های مادی و معنوی، از جمله فعالیت ها و برنامه های آموزشی و مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور و با هدف حمایت و بسترسازی هرچه مطلوب تر آموزش مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت (علیهم السلام) در سراسر کشور انجام می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر مسابقات قرآنی، مسابقات هنری و  ادبی نیز با موضوع بزرگداشت ماه مهمانی خدا در سطح شهرستان برگزار شد و در این مسابقات بیش از 400 نفر در رشته های مختلف شرکت کرده بودند که بعد از داوری از به 25 نفر از برگزیدگان با ارائه جوایز نقدی و لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.