مرمت ساختمان کانون فرهنگی هنری امام حسین کلجاه اسکو
مرمت ساختمان کانون فرهنگي هنري امام حسين کلجاه اسکو

مرمت ساختمان کانون فرهنگی هنری امام حسین کلجاه اسکو

مدير مسئول کانون امام حسين(ع) کلجاه از انجام تعميرات محل کانون با هزينه اي بالغ بر ۳۵۰ ميليون ريال خبر داد و گفت: کل اين مبلغ توسط خيران هزينه شده است.
شناسه خبر : 28069 تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۱۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، میرعلی اصغر رضوانی، کانون امام حسين(ع) روستای کلجاه اسکو را تنهاترين و مجهزترين کانون فرهنگي، هنري و آموزشي برای جوانان فرهنگ دوست این منطقه عنوان کرد و گفت: این کانون به عناون مرکزیت اجرای برنامه های فرهنگی هنری و همچنین برگزاری و بزرگداشت مراسم های مختلف ملی مذهبی می باشد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) کلجاه در ادامه افزود: کانون در ساختمان و محلی جدا از مسجد به صورت مستقل و زیر نظر مسجد با مساحتی حدود ۱۷۰ متر مربع زیر بنا فعالیت می کند.

وی ادامه داد: این کانون مجهز به کتابخانه و قرائتخانه که دارای بخش های مختلف سالن مطالعه، مخزن کتاب و همچنین نمازخانه و سرویس بهداشتی می باشد.

رضوانی در ادامه از تعطیلی موقت فعالیت های کانون خبر داد و خاطرنشان کرد: محل کانون نیاز به تعمیرات ساختمانی داشت که به سختی و با کمک خیران بودجه مرمت تو تعمیرات را جمع آوری کرده ایم و تعمیرات ساختمانی آن درمراحل پایانی است.

وی تاکید کرد: تعمیرات اخیر محل کانون اخیر بالغ بر 350 میلیون ريال هزینه داشت که همه این هزینه ها را خیرین تامین کرده اند و بازسازی و مرمت آن در مراحل تکمیل و اتمام می باشد.

رضوانی کاشیکاری دیوارها تا ارتفاع ۱متر، سرامیک کاری کف سالن ها، رنگ کاری درب وپنچره ها، ترمیم ایزوگام پشت بام وترمیم سفید کاری آن را از جمله کارهای انجام شده در راستای نوسازی محل کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین (ع) روستای کلجاه عنوان کرد.

وی همچنین به برنامه های کانون اشاره کرد و افزود: پیش از این کلاس های مختلف آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی توسط کانون برگزار می شد که با اتمام مرمت این محل در طول تابستان نیز کلاس هایی در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و  نوجوانان منطقه برنامه ریزی و برپا خواهد شد.

گفتنی است، روستای کلجاه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی بوده که در دهستان باویل بخش مرکزی شهرستان اسکو واقع شده است. فاصله روستای کلجاه تا اسکو 4 کیلومتر هست. این روستا در جنوب شهر جدید سهند قرار گرفته و مرکز دهستان باویل است. محصول باغات آن عمدتا گردو و زردآلو هستند.

همچنین شهرستان اسکو نیز یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی می باشد که مرکز اصلی تجمع کارگاه های چاپ باتیک یا  چاپ کَلاقه‌ای در استان و قطب اصلی این هنر و صنعت در کشور محسوب می‌شود.

کلمات کلیدی: فهما تبریز