تداوم کمک های مؤمنانه و احسان فعالان کانون شهدای دستمالچی تبریز
تداوم کمک هاي مؤمنانه و احسان فعالان کانون شهداي دستمالچي تبريز

تداوم کمک های مؤمنانه و احسان فعالان کانون شهدای دستمالچی تبریز

کانون فرهنگي هنري شهداي دستمالچي تبريز با مشارکت خيرين و پايگاه مقاومت بسيج، پانزدهمين مرحله از کمک هاي مومنانه خود را اجرا کرد.
شناسه خبر : 28530 تاریخ انتشار : ۹ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۵۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، اصغر آقاجانی از اجرای مرحله پانزدهم کمک های مومنانه با پخت ۱۲۰ کیلوگرم شعله زرد به همت فعالان کانون فرهنگی هنری، خیرین، اعضای پایگاه بسیج مسجد و توزیع آن در میان خانواده های منطقه در قالب احسان امام حسین (ع)،خبر داد. 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای دستمالچی تبریز گفت: مبنای نیکوکاری و رسیدگی به كار مردم در اسلام تقوی و پرهیزكاری است و قرآن مجید در آیه ۲ سوره مائده به این امر اشاره دارد و می فرماید؛ بر امور نیك و تقوی، تعاون و همكاری نمایید. انسان مسلمان باید در پی رفع حوایج برادر مسلمان باشد و سعی كند تا می تواند به هر صورت ممكن به آنان یاری دهد زیرا در روایت آمده است: هرگاه مسلمانی رفع گرفتاری مسلمانی را می كند خداوند به او خطاب می نماید كه پاداش تو بر من و برای تو غیر از بهشت را نمی پسندم.

آقاجانی افزود: برهمین اساس فعالان کانون فرهنگی هنری این امر احسان رابا مشارکت خیرین و پایگاه مقاومت بسیج مسجد،۱۲۰ کیلوگرم شعله زرد به نیت امام حسین (ع) و همچنین احسان برای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) تهیه و پخت و توسط اعضای کانون دربین خانوارهای منطقه توزیع شد.

وی با بیان اینکه این شعله ‌زرد در ۲ دیگ پخت شده است، افزود: برای پخت این نذری بالغ بر ۴ میلیون تومان اعتبار هزینه شده که همه آن توسط خیرین و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تامین شده است.

آقاجانی تصریح کرد: برای پخت این شله ‌زرد نذری بیش از ۲۰ کیلوگرم برنج، شکر، ۵ لیتر گلاب، ۳ کیلوگرم کره، ۶ مثقال زعفران و ۲ کیلوگرم هل، دارچین و خلال بادام استفاده شد.

وی برگزاری مراسم رحلت حضرت امام خمینی (ره) و برگزاری جشن دهه کرامت را ازدیگر برنامه های اجرایی کانون و مسجد در این ایام برشمرد، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم به شکرانه پیروزی ملت بزرگ ایران در پای صندوق های رأی، یک رأس گوسفند خریداری و بعد از ذبح و قربانی، گوشت آن در بین خانواده های نیازمند منطقه توزیع شود.

کلمات کلیدی: رزمایش همدلی فهما