مراسم سوگواری شهادت امام جواد درکانون فاطمة الزهرا تبریز برگزار شد
مراسم سوگواري شهادت امام جواد درکانون فاطمة الزهرا تبريز برگزار شد

مراسم سوگواری شهادت امام جواد درکانون فاطمة الزهرا تبریز برگزار شد

به همت جوانان فعال کانون فرهنگي هنري فاطمة الزهرا مسجد فاطمه الزهرا (س) تبريز، مراسم عزاداري شهادت امام جواد (ع) به همراه سفره احسان و برنامه هاي جنبي هيئت برگزار شد.
شناسه خبر : 28803 تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۷:۳۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از آذربایجان شرقی، سید احمد موسوی ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام جواد (ع)، اظهار کرد: به همین مناسبت مراسم عزاداری به همت اعضای کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا مسجد فاطمة الزهرا (س) تبریز به همراه سفره احسان برای عزاداران هیئت با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد. 

مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا مسجد فاطمة الزهرا(س) تبریز گفت: حضرت جواد(ع) در دوره‌ای که فرقه‌های مختلف اسلامی و غیر اسلامی رشد یافته بود و دانشمندان بزرگی در این دوران، زندگی می‌کردند و علوم و فنون سایر ملت‌ها پیشرفت نموده و کتاب‌های زیادی به زبان عربی ترجمه و در دسترس قرار گرفته بود، با وجود سن کم وارد بحث‌های علمی شدند و با سرمایه خدایی امامت که از سرچشمه ولایت مطلقه و الهام ربانی مایه گرفته بود، احکام اسلامی را مانند پدران و اجداد بزرگوارش گسترش دادند و به تعلیم و ارشاد پرداخت و به مسائل بسیاری پاسخ گفتند.

موسوی با بیان این‌که جوانان کانون مسجد را متناسب با شهادت امام جواد (ع) فضا سازی کردند؛ افزود: یکی دیگر از برنامه های کانون به مناسبت شهادت این امام همام، آماده سازی سفره احسان برای عزاداران با رعایت موارد بهداشتی انجام شد.

وی همچنین سخنرانی توسط امام جماعت مسجد در باب فضائل و کرامات امام جواد (ع)، مداحی و توسل به آن حضرت، قرائت زیارت عاشورا و تلاوت یک جزء از قرآن کریم را از برنامه های این مراسم عنوان کرد.

موسوی تصریح کرد: بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی در تمامی اعیاد و شهادت ائمه اطهار (ع) با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی و پیروی از سیره امامان معصوم (ع) برای نوجوانان و جوانان همواره از اولویت های اصلی و برنامه ریزی شده کانون قرار دارد.

مسئول فرهنگی کانون ضمن تجلیل از فعالان کانون و مسجد،خاطرنشان کرد: با وجود بیماری کرونا و معذوریت ها ومحدودیت هایی که وجود دارد،جوانان کانون و هیئت با رعایت موارد اعلامی از سوی ستاد مقابله با بیماری کرونا،برنامه های فرهنگی و اجتماعی کانون را عملیاتی می کنند.

کلمات کلیدی: شهدات امام جواد فهما