کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در تبریز برگزار شد
کارگاه آموزشي پيشگيري از اعتياد در تبريز برگزار شد

کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در تبریز برگزار شد

کارگاه آموزشي «پيشگيري از اعتياد و آسيب هاي اجتماعي» به همت قرارگاه فرهنگي جهادي جوانان حيدرکرار کانون اصحاب المهدي مسجد حضرت علي اصغر برگزار شد.
شناسه خبر : 28935 تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۵۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، رضا عهدی از برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی و رفتارهای مخاطره آمیز در جوانان به همت تلاشگران کانون فرهنگی هنری اصحاب المهدی خبر داد.

مسئول قرارگاه فرهنگی جهادی جوانان حیدرکرار کانون اصحاب المهدی مسجد حضرت علی اصغر تبریز گفت: آگاهی بخشی به جامعه بخصوص نسل جوان در زمینه مواد مخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی امری ضروری است و این آگاهی بخشی به مردم و جوانان برای مقابله با اعتیاد مهمترین گام در راستای پیشگیری از اعتیاد در جامعه است.

عهدی افزود: «حسن درگه بند» به عنوان مدرس این کارگاه آموزشی درخصوص راه های پیشگیری از این آسیب ها، معضلات موجود در جامعه، بخصوص در تبریز طبق سر فصل های آشنایی با انواع مواد، باورهای شایع و اشتباه در مورد اعتیاد آموزش های لازم را ارائه کرد.

حسن درگه بند در این کارگاه با اشاره به مفهوم عبارت آسیب اجتماعی گفت: آسیب اجتماعی به هر نوع عمل فردی یا جمعی اطلاق می شود که در چهارچوب اصول اخلاقی و قواعد رسمی و غیر رسمی جامعه محل فعالیت کنشگران قرار نمی گیرد و در نتیجه با منع قانونی و یا قبح اخلاقی و اجتماعی روبرو می گردد.

مسئول قرارگاه فرهنگی کانون برگزاری کارگاه‌های آموزشی را گامی ارزشمند برای توانمندسازی خانواده‌ها در مقابل آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: خانواده‌ها باید بتوانند با فرزندان خود در درون خانواده ارتباط مناسبی برقرار کنند و با استفاده از شیوه‌های تربیت دینی و اسلامی فرزندان خود را از آسیب‌های تهاجم فرهنگی در امان نگه دارند.

عهدی با بیان اینکه اعتیاد، تهاجم فرهنگی است و اجرای برنامه‌های دقیق با ظرفیت‌های تشکل‌ها، جامعه را در برابر آن مصون می‌کند؛تصریح کرد: مهمترین راهکار مبارزه با مواد مخدر، اقدامات پیشگیرانه با همراهی خانواده‌هاست.

وی هدف از برگزاری این کارگاه را آموزش سبک زندگی سالم، کاهش آسیب های اجتماعی نو پدید و پیشگیری از سوء مصرف مواد و روان گردان ها در میان جوانان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه های مختلف و مشاوره چهره به چهره از فعالیت‌های مستمر قرارگاه فرهنگی جهادی جوانان حیدرکرار کانون اصحاب المهدی خواهد بود.

کلمات کلیدی: اعتياد فهما