توزیع ۱۵۰ بسته معیشتی به همت کانون شهدای سرخاب در تبریز
توزيع ۱۵۰ بسته معيشتي به همت کانون شهداي سرخاب در تبريز

توزیع ۱۵۰ بسته معیشتی به همت کانون شهدای سرخاب در تبریز

کانون فرهنگي هنري شهداي سرخاب با مشارکت مرکز نيکوکاري بني هاشم تبريز، بيستمين مرحله کمک هاي مومنانه همزمان با عيد قربان را با اهداي ۱۵۰ بسته معيشتي اجرايي کرد.
شناسه خبر : 29076 تاریخ انتشار : ۳ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۵۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، جعفر محمدخانلی ضمن تبریک فرارسیدن دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: بیستمین مرحله از توزیع کمک های مومنانه کانون و مسجد با مشارکت شبکه نیکوکاری مسجد صفای بنی هاشم و با همراهی همیشگی خیرین محترم با تهیه و ذبح قربانی ۳ رأس گوساله و ۲ رأس گوسفند به همراه توزیع ۱۵۰ بسته معیشتی کامل در بین خانواده های محروم و آسیب دیده از بیماری کرونا،اجرایی شد.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهدای سرخاب مسجد صفای بنی هاشم تبریز گفت: ارزش و اهمیت انفاق به اندازه ای است که در قرآن مجید، در بیش از هشتاد آیه به آن پرداخته شده است. قرآن وقتی سیمای پرهیزکاران را بیان می کند، یکی از اوصاف نیک آنان را انفاق کردن ذکر کرده؛ تا آنجا که در اولین آیات قرآن، خداوند انفاق را از صفات بارز متقین بیان می کند.

محمدخانلی با بیان اینکه مشکلات ناشی از بیماری کرونا برای برگزاری برنامه ها و جشن های دهه ولایت محدودیت هایی را ایجاد کرده است، افزود: کانون فرهنگی هنری شهدای سرخاب با همکاری شبکه نیکوکاری بنی هاشم برای گرامیداشت دهه ولایت و امامت اقدام کرده و با ذبح قربانی و توزیع بسته های معیشتی،عشق و ارادت خود به امیرالمومنین (ع) را به نمایش می گذارند.

وی با اشاره به توزیع گوشت قربانی میان خانواده های محروم و آسیب دیده از بیماری کرونا،عنوان کرد: گوشت های قربانی با رعایت کامل تمام پروتکل های بهداشتی بسته بندی شده و شبانه با اخلاق اجتماعی و حفظ حرمت و کرامت انسانی در درب منازل این عزیزان توزیع شد.

محمدخانلی اقلام ۱۵۰ بسته اهدایی را شامل پک کامل مواد غذایی عنوان کرد و افزود: در این مرحله از توزیع کمک های مومنانه مبلغ ۲۳ میلیون تومان برای تهیه بسته های غذایی و مبلغ ۴۰ میلیون تومان برای خرید ۵ رأس دام قربانی از محل کمک های خیرین هزینه شده است.

وی با بیان اینکه فعالان کانون و مسجد و شبکه نیکوکاری همواره در مناسبت های مذهبی پیشگام هستند؛افزود:این مرکز فعالیت های خود را در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به امور محرومان و آسیب دیدگان از بیماری کرونا،دوچندان کرده است.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری ضمن تجلیل از فعالان در این عرصه و خیرین محترم،خاطرنشان کرد: با کمک خیرین جهت ارائه خدمت اجتماعی و با استفاده از ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی مسجد و کانون،برای کمک به محرومین منطقه فعالیت های خود را افزایش خواهیم داد.