برپایی کاروان شادی خانوادگی در کانون نبی اکرم تبریز
برپايي کاروان شادي خانوادگي در کانون نبي اکرم تبريز

برپایی کاروان شادی خانوادگی در کانون نبی اکرم تبریز

اعضاي کانون فرهنگي هنري مسجد نبي اکرم (ص) با همراهي خادمين هيئت روضةالعباس(ع) و با مشارکت قرارگاه فرهنگي مساجد منطقه ابوريحان تبريز، ويژه برنامه هاي متنوع جشن وکاروان شادي را به صورت منطقه اي دردو روز اجرا کردند.
شناسه خبر : 29483 تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۳:۳۲
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، صالح رسولی از برگزاری جشن بزرگ عید امامت و ولایت به همراه ایجاد کاروان شادی خانوادگی همراه با اجرای برنامه ها در زمینه های مختلف در دو روز خبر داد.
مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مسجد نبی اکرم (ص) تبریز گفت:پیام غدیر برای امت اسلامی کنار گذاشتن اختلافات و تقویت وحدت و همگرایی و انسجام در جامعه است.
رسولی افزود: ما باید از معنویات روز بزرگ عید غدیر بهره‌مند گردیم و همچنین باید تلاش کنیم که فرهنگ ولایت که استمرار ولایت خدا، پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) است را به نسل جوان و نوجوان جامعه انتقال دهیم.
وی با بیان اینکه غدیر یک واقعه نیست؛ بلکه یک مکتب و جریان حق علیه باطل و ظلم و ستم است،افزود: به مناسبت عید غدیر خم مراسم جشن باشکوه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط باز مسجد در شب و روز عید غدیر همراه با چراغانی و آذین بندی برگزارشد.
رسولی با اشاره به این مطلب که انفاق و احسان، رفتن به زيارت مؤمنين، عيدی دادن به کودکان در عيد غدير برای ايجاد محبّت اهل بيت(ع) در دل کودکان و ولايت مدار نمودن آنان نقش بسزايی دارد، اظهارکرد: به همین منظور ایستگاه ویژه برای کودکان به همراه بازی های کودکانه و مسابقه نقاشی و اهدای جوایز ارزنده به آنها برپا بود.
وی همچنین با اشاره به برنامه‌های اجرا شده تصریح کرد: برگزاری جشن صبح علوی همراه با سخنرانی، برگزاری جشن،راه اندازی کاروان شادی خانوادگی در چهارراه ابوریحان با حضور اقشار مختلف مردم و اجرای برنامه های شاد و مفرح و متنوع از حاشیه های دیگر این مراسم بود.
مدیرمسئول کانون در ادامه با اشاره به ضرورت آشنایی نسل جوان با فرهنگ و واقعه غدیر خم، یاد آوری کرد: به همین منظور گروه تئاترکانون،نمایشنامه واقعه غدیرخم را اجرا کردند.
رسولی ادامه داد: برگزاری گفتمان غدیر شناسی، مسابقات فرهنگی و هنری با موضوع غدیر، ادامه نهضت کمک مومنانه در سطح منطقه، برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و هنری از دیگر برنامه‌های شاخص اجرایی در روز غدیربود که عمده آنها با محوریت مسجد، کانون فرهنگی هنری،پایگاه‌ بسیج، هیئت روضةالعباس برگزار شد.
وی بیان کرد: در این جشن علاوه بر برگزاری مسابقات جذاب به ویژه برای کودک و نوجوان، جنگ شادی هم برگزار شد و همچنین نورافشانی و پخش مولودی و سرود از دیگر برنامه‌های اجرایی در جشن غدیر بود.
رسولی با بیان اینکه فرهنگ غدیر ترویج دهنده اسلام ناب محمدی است، تصریح کرد: کاروان شادی به همراه ایستگاه خودرو نویسی نیز درمناطق مختلف تبریز با پخش سرود حرکت کرد.
مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مسجد نبی اکرم(ص) خاطرنشان کرد: ولایت بندگی نیست؛ بلکه ولایت در صداقت، عشق به مردم، رسیدگی به امورات نیازمندان،حفظ حریم خانواده و آبروی مردم، ایثار در راه خداوند و دل کندن از مال دنیا تعریف می‌شود.
کلمات کلیدی: کانون های مساجد فهما