بزرگداشت روز غدیر خم در شهر سیس شبستر
بزرگداشت روز غدير خم در شهر سيس شبستر

بزرگداشت روز غدیر خم در شهر سیس شبستر

مدير مسئول کانون فرهنگي هنري الغدير مسجد جامع شهر سيس، از برگزاري مراسم بزرگداشت عيد بزرگ شيعيان جهان در روز غدير خبر داد و گفت: اين مراسم استقبال گرشور مردم شهر را دربر داشت.
شناسه خبر : 29484 تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۳:۳۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، موسی قیاسی به تشریح برنامه های کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجد جامع شهر سیس در مناسبت های مختلف ملی مذهبی پرداخت.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجد جامع شهر سیس، از برگزاری مراسم جشنی به مناسبت عید بزرگ غدیر خم خبر داد و گفت: عید سعید غدیرخم بزرگ‌ترین عید شیعیان جهان است و این امر در کلام ائمه اطهار علیهم السلام هم بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مراسم جشن عید غدیر خم نیز همزمان با هیجدهم ذی الحجه به همت  کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجد جامع شهر سيس با همکاری شهرداری این شهر سیس برگزار شد که استقبال مردم شهر را به همراه داشت.

قیاسی تاکید کرد: این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در فضای باز بوستان شهرداری سیس برگزار شد و شامل برنامه های متنوع سخنرانی، مداحی، اجرای مسابقه  برای برادران و خواهران و همچنین برنامه میز نقاشی زیر ۱۰ ساله ها بود.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجد جامع شهر سیس در ادامه از برگزاری مسابقه پیامکی الغدیر در طی این برنامه خبر داد و افزود: قرعه کشی مسابقه پیامکی نیز در طول برنامه انجام شد و از منتخبین مسابقات حضوری و پیامکی و همچنین از اسامی علی به قید قرعه با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.

وی یادآور شد: بررسی ابعاد دینی و سیاسی روز بزرگ غدیر و واقعه غدیر خم توسط حجت الاسلام و المسلمین رنجبر، از دیگر برنامه ها این مراسم می باشد که بر اهمیت زنده نگه داشتن و مطالعه در خصوص این واقعه مهم تاریخ شیعه تاکید شد.

قیاسی همچنین ادامه داد: برگزاری پرشور عزاداری دهه اول محرم از دیگربرنامه هایی است که کانون فرهنگی هنری الغدیر سیس با تمام توان خود طبق روال سال های گذشته و  با رعایت توصیه های بهداشتی به انجام آن خواهد پرداخت.

گفتنی است، شهر سیس یکی از شهرهای شهرستان شبستر می باشد که در 14 کیلومتری شرقی شهر شبستر واقع شده است.