توزیع غذای گرم به مناسبت دهه ولایت در روستای علویان مراغه
توزيع غذاي گرم به مناسبت دهه ولايت در روستاي علويان مراغه

توزیع غذای گرم به مناسبت دهه ولایت در روستای علویان مراغه

مدير مسئول کانون فرهنگي هنري شهداي مسجد جامع قديم روستاي علويان مراغه، از توزيع غذاي گرم در طول دهه ولايت خبر داد و گفت: برنامه هاي متنوعي در راستاي بزرگداشت عيد بزرگ غدير در اين کانون برگزار و اجرا شد.
شناسه خبر : 29486 تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۳:۳۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، پرویز تقی دوست علویان با اشاره به فرا رسیدن ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) از برگزاری مراسم های عزاداری و سخنرانی و شاه حسین گویان در روستای علویان مراغه در طول ماه محرم و صفر خبر داد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای مسجد جامع قدیم روستای علویان مراغه، افزود: مراسم ها و مناسبت های مختلف مذهبی در این روستا با مرکزیت مسجد و به همت اهالی و تلاش اعضای جوان و نوجوان کانون برگزار و مورد استقبال اهالی روستا و این منطقه قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در طول دهه ولایت این کانون و مسجد نیز همچون دیگر کانون ها و مساجد که میزبان میهمانان جشن بزرگ غدیر خم بودند، ویژه برنامه هابن عید بزرگ را با حضور اهالی روستا برگزار کردند.

تقی دوست یادآور شد: توزیع 30پرس غذای گرم بین اهالی آسیب دیده از وضعیت کرونا در روستای علویان درعید غدیرخم توسط کانون فرهنگی هنری شهدای این روستا با توجه به فرمایشات و تاکید رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر کمک های مومنانه و همچنین درراستای سیره و روش حضرت علی (ع) از جمله برنامه ها اجرا شده در طول دهه ولایت می باشد.

وی همچنین از برگزاری موفق مسابقه ویژه عید غدیر خم به همت این کانون خبر داد و افزود: این مسابقه به صورت دلنوشته هایی برای حضرت امیر (ع) در قالب پیام کوتاه بود که در روز عید غدیر به 5 نفر از برگزیدگان هدایایی به رسم یاد بود اهدا شد.

گفتنی است، علویان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان سراجوی غربی بخش مرکزی شهرستان مراغه و در دامنه کوه گوش تپه واقع شده است و مراغه نیز دومین شهر بزرگ این استان و در کنار روخانه صوفی چای در دامنه جنوبی کوه سهند و در 135 کیلومتری جنوب تبریز قرار گرفته است.