توزیع گوشت قربانی با هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال در روستای کردآباد اسکو
توزيع گوشت قرباني با هزينه اي بالغ بر ۵۰۰ ميليون ريال در روستاي کردآباد اسکو

توزیع گوشت قربانی با هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال در روستای کردآباد اسکو

مدير مسئول کانون نخلستان ولايت مسجد جامع کردآباد اسکو، از توزيع گوشت قرباني در بين بيش از ۷۵۰ خانوار در اين روستا خبر داد و گفت: اين قرباني با هزينه اي بالغ بر ۵۰۰ ميليونريال در روز عيد قربان انجام شد.
شناسه خبر : 29487 تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۳:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، عین اله برزگر زاده به تشریح برنامه های این کانون در دهه ولایت پرداخت و گفت: برگزاری مراسم های مذهبی در ایام ولادت و شهادت ائمه معصومین علیهم اسلام و همچنین بزرگداشت ایام خاص چون عید قربان و غدیر از جمله برنامه های هر ساله کانون نخلستان ولایت می باشد.

مدیر مسئول کانون نخلستان ولایت مسجد جامع کردآباد اسکو، از برگزاری مراسم ذبح قربانی در روز عید قربان در این روستا خبر داد و گفت: این مراسم توسط ریش سفیدان و هیت امنای مسجد جامع و با جمع آوری هدایا و نذورات خیرین قبل از عید قربان انجام شد.

وی افزود: این قربانی با مبلغی بالغ بر 500 میلیون ريال و با تقسیم گوشت قربانی در بین 750 خانواده این روستا  انجام شد که هر سهم این قربانی نزدیک به یک کیلو گرم می باشد.

برزگر زاده ادامه داد: در روز عید قربان علاوه بر این نذری، خانواده هایی که به زیارت خانه خدا نائل شده اند جداگانه گوشت گوسفند قربانی را بین اهالی و خانواده ها و اقشار آسیب پذیر روستا توزیع می کنند.

مدیر مسئول کانون نخلستان ولایت خاطرنشان کرد: جشن عید غدیرخم نیز در روز 18 ذی الحجه به همت کانون در مسجد جامع روستا برگزار و با استقبال پرشور اهالی و اعضای کانون روبرو شد که در این مراسم از میهمانان با شیرینی وشربت پذیرایی شد.

وی افزود: ویژه برنامه های دهه ولایت از عید قربان تا غدیر و همچنین دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) نیز طب روال سال های گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی در روستا برگزار و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

برزگر زاده همچنین با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم الحرام و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، از آمادگی کانون نخلستان ولایت برای میزبانی عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) در این روستا خبر داد و گفت: ویژه برنامه های ماه محرم و صفر نیز به صورت سخنرانی و عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا خواهد شد.

گفتنی است، کردآباد یکی از روستاهای آذربایجان شرقی است که در دهستان گنبر بخش مرکزی شهرستان اسکو واقع شده و دومین روستای پرجمعیت دهستان گنبر پس از مرکز دهستان است.

یادآور می شود، شهرستان اُسکو نیز یکی از شهرهای غربی آذربایجان شرقی و از قطب‌های مهم صنایع دستی و گردشگری این استان می باشد و به شهر ملی چاپ باتیک در ایران معروف است.