خوانده شدن عقد اخوت همزمان با عید غدیر در روستای کهنمو
خوانده شدن عقد اخوت همزمان با عيد غدير در روستاي کهنمو

خوانده شدن عقد اخوت همزمان با عید غدیر در روستای کهنمو

مدير مسئول کانون فرهنگي هنري الهادي مسجد موسي بن جعفر(ع) کهنمو خوانده شدن عقد اخوت بين نمازگزاران و اهالي روستا در روز عيد غدير و همزمان با گراميداشت واقعه غدير خم را تجلي تجديد بيعت با جانشين پيامبر اکرم «ص» دانست.
شناسه خبر : 29488 تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۳:۴۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، یوسف محمد زاده جمالیان به تشریح برنامه های کانون الهادی روستای کهنمو در طول دهه ولایت پرداخت و گفت: این کانون در تمامی اعیاد و مناسبت های ملی و مذهبی و ایام شهادت و ولادت ائمه معصومین علیهم السلام و همچنین در برهه های حساس همچون وضعیت کرونایی جامعه پیشگام برگزاری مراسم ها و همچنین آگاهی سازی و اطلاع رسانی و محل رجوع مردم روستا می باشد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری الهادی مسجد موسی بن جعفر(ع) کهنمو در ادامه افزود: در روز عید غدیر خم زیارت روز غدیر در محل مسجد و با حضور اعضای کانون و اهالی روستا قرائت شد.

وی افزود: اجرای عقد اخوت، یکی از اعمال مستحب روز عید غدیر است و در این روز، افراد با خواندن این عقد می‌توانند برادر دینی همدیگر شوند که این کار نیکو و پسندیده همزمان با 18 ذیالحجه در بین شرکت کنندگان در جشن عید بزرگ نیز انجام شد و میان حاضرین در مراسم مسجد موسی بن جعفر الهادی عقد اخوت خوانده شد.

محمد زاده جمالیان، عید غدیر را بزرگ ترین عید مسلمانان با استناد به احادیث ائمه اطهار علیهم السلام عنوان کرد و یادآور شد: راه اندازی کاروان شادی و برگزاری ایستگاه صلواتی از دیگر برنامه های این کانون در بزرگداشت این عید بزرگ الهی بوده است.

وی همچنین از برگزاری و اجرای کلاس های طرح اوقات فراغت در طول تابستان امسال خبر داد و گفت: این کلاس ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود و به دلیل شرایط خاص جامعه با اینکه تراکم کلاس ها کمتر شده است اما فعالیت های کانون و کلاس های آموزشی وتفریحی و هنری تعطیل نشده است.

گفتنی است، کهنمو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان سهند بخش مرکزی شهرستان اسکو واقع شده است.

کلمات کلیدی: جشن بزرگ غدير فهما