توزیع بیش از ۹ تن گوشت گوسفندی نذری در شهرهای آذربایجان شرقی
توزيع بيش از ۹ تن گوشت گوسفندي نذري در شهرهاي آذربايجان شرقي

توزیع بیش از ۹ تن گوشت گوسفندی نذری در شهرهای آذربایجان شرقی

مديرستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري آذربايجان شرقي گفت: در طول سال جاري ۹هزار و ۶۰۰ کيلوگرم گوشت گوسفندي نذري بين خانواده هاي نيازمند اين استان توزيع شده است.
شناسه خبر : 29490 تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۳:۴۷

فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص طرح کمک های مومنانه، جرقه ای شد تا مشارکت های مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در سراسر کشور  به تجلی زیبایی برسند و حجمی هرچند اندک از کوله باری که شیوع بیماری کرونا بر دوش خانواده های کم توان جامعه تحمیل کرده بود را بکاهند.

«رهبر حکیم انقلاب اسلامی» در بخشی از سخنان خود در سخنرانی  نیمه شعبان، تاکید کردند: «افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند، به‌خصوص که در آستانه ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان(عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه‌ی مهدوی را که جامعه‌ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم.»

و این فرمایشات چراغ راهی شد برای اهل بشارت تا با اشارتی به کمک آنهایی که در سختی و مشکلات توانایی مالی خود را از دست داده و در تهیه حتی روزمره های زندگی ناتوان شده بودند، بشتابند.

یکی از طرح هایی که در این دوران به صورت بسیار گسترده و در سطح کشوری انجام شد «توزیع گوشت گوسفندی نذری» با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور می باشد که در این راستا گفتگویی داریم با «محمد هادی نیا» مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی.

متولی اجرای طرح توزیع گوشت گوسفندی نذری، چه مجموعه ای است؟

گوشت گوسفندی نذری در راستای تاکید رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر کمک های مومنانه توسط خیرین بزرگوار تهران و قم از سوی موسسه خیریه حضرت خدیجه (س) قم و برنامه سمت خدای صدا و سیما جمع آوری و با شناسایی نیازمندان واقع در شهرهای مختلف از طریق کانون های فرهنگی و هنری مساجد توزیع می شود.

تاکنون چه اندازه از این کمک ها در سطح آذربایجان شرقی توزیع شده است؟

در سال جاری سومین مرحله این نذورات در طول دهه ولایت یعنی از عید قربان تا عید غدیر خم با همراهی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی 11 شهرستان شبستر، مرند، بناب، جلفا، ورزقان، عجبشیر، آذرشهر، اسکو، ملکان و مراغه و تبریز در قالب 2 هزار و 400 بسته گوشت گوسفندی به صورت بسته های حدودا 2 کیلویی بین خانواده هایی که در طول دوران شیوع بیماری کرونا دچار مشکلات اقتصادی شده اند و همچنین مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و نیازمندانی که توسط معتمدین محل و کانون های فرهنگی هنری مساجد شناسایی می شوند، توزیع شد.

کدام مجموعه یا نهاد دولتی در استان پیگیر و مجری این طرح می باشد.

طرح توزیع گوشت نذری طرحی مردمی است و دراین استان کانون فرهنگی هنری شهید نهادی تبریز به عنوان نماینده ستاد کانون های مساجد استان آذربایجان شرقی در مواسات مومنانه پیگیری امور این طرح بزرگ را در استان بر عهد دارد تا به بهترین نحو و آبرومندانه ترین نحو این اقلام به دست گروه هدف  برسد و در هر شهرستان نیز اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ها با همکاری کانون های معین شناسایی افراد و توزیع اقلام را بر عهده دارند.

در سال جاری چه میزان از این طرح در آذربایجان شرقی و شهرستان های این استان اجرا شده است؟

سومین مرحله از این طرح طی سال جاری در دهه ولایت در قالب 2400 بسته، یک مرحله در دهه کرامت 1200 بسته و مرحله اول در ماه مبارک رمضان نیزدر قالب 1200 بسته گوشت گوسفندی حدودا 2 کیلویی اجرا شد که در برخی موارد با توجه به کمک خیران در کنار این گوشت های نذری، دیگر اقلام معیشتی از جمله برنج  حبوبات روغن و رب و ماکارونی و دیگر ارزاق مورد نیاز نیز بین خانواده های هدف توزیع می گردد. مقدار کل این نذری ها بیش از 9 هزار کیلوگرم می باشد که از اول سال جاری تاکنون در بین 4 هزار و 800 خانواده نیازمند توزیع شده که در دهه کرامت در شهرستان های سراب ، میانه، چاراویماق، هشترود ، تبریز و بستان آباد در طول ماه رمضان نیز در بین شهرستان های عجبشیر، مراغه، هریس و بستان آباد زینت بخش سفره این عزیزان شده است.

وکلام اخر؟

طرح توزیع گوشت گوسفندی نذری در  سطح کشور به صورت چندین مرحله انجام می شود که در سال گذشته نیز اجرا می شد و در آینده نیز این طرح به صورت مستمر ادامه خواهد داشت تا به لطف خدا و یاری خیران، اقلام مورد نیاز و جمع آوری شده به همراه این گوشت های نذری به صورت  آبرومندانه بین افرادی که واقعا در تامین مایحتاج روزمره خود و خانواده دچار سختی شده اند برسد.