اهدای دو سری جهیزیه کامل به همت بانوان کانون فاطمةالزهرا تبریز
اهداي دو سري جهيزيه کامل به همت بانوان کانون فاطمةالزهرا تبريز

اهدای دو سری جهیزیه کامل به همت بانوان کانون فاطمةالزهرا تبریز

به همت بانوان فعال کانون فرهنگي هنري فاطمة الزهرا مسجد فاطمة الزهرا (س) شهرک ارم تبريز،دو سري جهيزيه کامل با مشارکت اعضاي کانون و نمازگزاران مسجد به دو نوعروس بي سرپرست اهدا شد.
شناسه خبر : 29493 تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۳:۵۷
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، سید احمد موسوی با بیان اینکه ازدواج، سنت رسول خدا و امری نیکو است. از آن نیکوتر وساطت و میانجیگری یا کمک مالی برای ازدواج دو نفر است.اظهارکرد: بانوان تلاشگر و همیشه در صحنه کانون با مشارکت نمازگزاران و اهالی شهرک ارم،دو سری جهیزیه کامل تدارک و به دو نوعروس بی سرپرست اهدا کردند.
مسئول امورفرهنگی کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا مسجد فاطمة الزهرا (س) شهرک ارم تبریز گفت: یکی از موانع سقوط انسان که از نظر قرآن کریم، در ردیف نماز است، خدمت به خلق خداست. اساسا آیات نورانی قرآن بر انفاق و نماز به صورت توأمان تأکید می‌ورزد، به گونه‌ای که در آیات متعددی، در کنار تأکید بر اقامه نماز، بر رسیدگی به مخلوقات و دستگیری از بندگان خدای تعالی پافشاری کرده است.
 موسوی با اشاره به فرمایش امام موسی کاظم (ع) که می فرماید: «سه گروه روزی که هیچ سایه ای جز سایه خدا نیست زیر سایه عرش خدا قرار می گیرند: کسی که زمینه ازدواج برادر مسلمان خود را فراهم آورد یا به او خدمت کند یا راز او را بپوشاند.»،افزود: بر همین اساس بانوان تلاشگر کانون دراقدامی خداپسندانه در طول مدت سه ماه با کمک اعضای کانون و نمازگزاران مسجد،دو سری جهیزیه کامل تهیه و در اختیار دو زوج جوان برای شروع زندگی قراردادند.
وی افزود: اهدای این مرحله ازجهیزیه به یاد نام سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی،شامل بیش از ۶۰ قلم کالای ایرانی اعم از یخچال،اجاق گاز،لباسشویی، بخاری،لوازم کامل خواب، فرش،جاروبرقی،تلویزیون و... به ارزش بالغ بر ۸۰ میلیون تومان تقدیم زوج های جوان شد.
موسوی با بیان اینکه اهدای جهیزیه کاملا به صورت غیرمحسوس انجام شد؛اظهارداشت:کانون فرهنگی هنری از بدو شروع فعالیت خود علاوه براجرای  برنامه های ابلاغی ،پیش قدم درامور خیر و رفع نیازمندی نیازمندان بوده و با کمک خیرین، همیاری و همدلی اعضای کانون و نمازگزاران واهالی شهرک ارم،طی یک سال گذشته برای مقابله با بیماری کرونا گام‌های موثر و مفیدی درامر کمک‌های مومنانه و تهیه بسته‌های معیشتی، لوازم التحریر، جهیزیه، تبلت، اهدای امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی گام های موثری برداشته است.
مسئول امور فرهنگی کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا ضمن تجلیل و قدردانی ویژه از بانوان همیشه در صحنه کانون،خاطرنشان کرد:در تلاش هستیم با کمک خیرین،نمازگزاران،اهالی شهرک،اعضای کانون،در گام‌های بعدی کمک‌های مومنانه، کمک‌های معیشتی، لوازم التحریر، جهیزیه و سایر نیازهای خانواده های محروم تلاش مضاعف داشته باشیم.
کلمات کلیدی: اهداي جهيزيه فهما