برگزاری مراسم استقبال از محرم در مصلی ملکان
برگزاري مراسم استقبال از محرم در مصلي ملکان

برگزاری مراسم استقبال از محرم در مصلی ملکان

مراسم استقبال از ماه محرم الحرام به همت کانون شهداي محراب در شهرستان ملکان برگزار شد.
شناسه خبر : 29495 تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۰:۰۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، یعقوب شیرمحمدی فرا رسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان را تسلیت گفت و افزود: کانون شهدای محراب شهرستان ملکان همه ساله در ایام محرم نیز چون دیگر مناسبت های ملی و مذهبی میزبان عزاداران و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام می باشد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای محراب با اشاره به اجرای برنامه های مختلفی در شان این ایام غمبار، افزود: مراسم استقبال از محرم امسال نیز طبق معمول سالیان گذشته در مصلای اعظم امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.

وی ادامه داد: این مراسم که با سخنرانی، حجت الاسلام یونس ترابی و مداحی رضا حسن پور و شعراخوانی شاعر آئینی ابراهیم تون همراه بود، با استقبال پرشور مردم عزادار روبرو شد.

شیرمحمدی تاکید کرد: مراسم استقبال از ماه محرم به دلیل شیوع بیماری کرونا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و پخش و تاکید بر استفاده از ماسک برای شرکت کنندگان و ضدعفونی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال در طول 10 شب اول ماه محرم مراسم سخنرانی، مدیحه سرایی و عزاداری و همچنین قرائت زیارت عاشورا به همت این کانون و همکاری ستاد اقامه نماز جمعه در مصلای شهرستان ملکان برگزار خواهد شد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای محراب ملکان همچنین از فضاسازی شهر با استفاده از بنرها و پرچم ها و پارچه نوشته ها به مناسبت ماه خون خدا خبر داد.

گفتنی است کانون فرهنگی هنری شهردای محراب ملکان در سال ۱۳۹۱از ستاد هماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی مجوز فعالیت دریافت کرده و موفق به کسب نزدیک به 2000 امتیاز در فهما شده است.

یادآور می شود، شهرستان ملکان یکی از شهرهای جنوب غربی آذربایجان شرقی می باشد که 144 کیلومتر با شهر تبریز فاصله دارد.

کلمات کلیدی: ماه محرم فهما