برگزاری مراسم سوگواری محرم به همت کانون فاطمة الزهرا تبریز در فضای باز محوطه مسجد
برگزاري مراسم سوگواري محرم به همت کانون فاطمة الزهرا تبريز در فضاي باز محوطه مسجد

برگزاری مراسم سوگواری محرم به همت کانون فاطمة الزهرا تبریز در فضای باز محوطه مسجد

خادمين کانون فرهنگي هنري فاطمة الزهرا شهرک ارم تبريز، مراسم عزاداري دهه اول محرم را با رعايت کامل موارد بهداشتي در فضاي باز محوطه مسجد برگزار مي کنند.
شناسه خبر : 29726 تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۰۶
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجن شرقی، سیداحمد موسوی با تسلیت ایام فرا رسیدن شهادت سید سالار شهیدان و ۷۲ تن از یاران با وفایش اظهار کرد: مراسم عزاداری دهه اول محرم امسال در فضای باز محوطه مسجد و طبق دستورالعمل ستاد مبارزه با بیماری کرونا برگزار می شود.
مسئول امورفرهنگی کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا شهرک ارم تبریزگفت: محرم، ماه ایثار و از جان گذشتگی، ماه حماسه و شجاعت و جوانمردی و ماه ظلم ستیزی و مبارزه با ذلت است.
موسوی افزود:تبیین و تشریح وقایع عاشورای حسینی و فرهنگ ایثار و شهادت و امر به معروف و نهی از منکر از شاخص هایی است که با اهتمام امام مسجد در دهه اول ماه محرم مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی اظهار کرد:یکی از مسائل مهم در ماه محرم امسال رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و اجرای مصوبات ستاد ملی کرونای کشور و تصمیمات ستاد استان است؛ تا شاهد ابتلای مردم به بیماری کرونا نباشیم.
موسوی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری چگونگی و تصمیم گیری برای برگزاری مراسم عزاداری را بنابر نظر کارشناسان ستاد ملی مبارزه با کرونا ارجاع داده اند و ما نیز مثل همیشه پیرو فرمایشات ایشان هستیم.
مسئول امورفرهنگی کانون ادامه داد: عزاداری دهه اول محرم هیئت حضرت فاطمة الزهرا(س) در فضای باز بیرون از مسجد و در زمان کوتاه برگزار می شود و همچنین به منظور حفظ سلامت عزاداران حسینی، پخش هرگونه نذری ممنوع شده و عزاداران عزیز نذورات خود را در اختیار خادمین کانون فرهنگی هنری قرار داده و پس از جمع آوری آن، بسته های معیشتی تهیه و در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در بین خانواده های نیازمند منطقه توزیع می  شود.
موسوی گفت: اعضای کانون مسجد فاطمةالزهرا (س) با غبارروبی، ضدعفونی مسجد، نصب بنر و سیاه پوش کردن مسجد آماده شروع برنامه‌های عزادارای ماه محرم شدند.
مسئول امورفرهنگی کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا شهرک ارم خاطرنشان کرد: نهضت عاشورا والاترین پیام آزادگی در تاریخ بشری است و آیین های پرشور عزاداری، بهترین رسانه برای نشر و زنده نگهداشتن این پیام شعورآفرین و انسان ساز بوده وهست.
کلمات کلیدی: مراسم عزاداري فهما