توزیع گوشت نذری گوسفندی در شهرستان جلفا به مناست دهه ولایت
توزيع گوشت نذري گوسفندي در شهرستان جلفا به مناست دهه ولايت

توزیع گوشت نذری گوسفندی در شهرستان جلفا به مناست دهه ولایت

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان جلفا؛ از توزيع گوشت نذري گوسفندي و همچنين اجراي برنامه فرهنگي، هنري و به مناسبت بزرگداشت دهه امامت و ولايت خبر داد.
شناسه خبر : 29727 تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، پروین قبادی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت سرور وسالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، گفت: در طول ماه محرم و صفر کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان جلفا ویژه برنامه های مختلفی از جمله عزداری دهه اول محرم، برنامه سخنرانی، مداحی، مسابقات مختلف فرهنگی، مذهبی  برگزار می کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جلفا؛ با تاکید بر بزرگداشت مناسبت های مذهبی گفت: در شرایط کنونی که همه گیری بیماری کرونا برهمه فعالیت های جامعه سایه افکنده است، باید تلاش کنیم تا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از انتقال این بیماری جلوگیری کنیم و در عین حال با برنامه ریزی و تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی از انجام وظایف مذهبی باز نمانیم.

وی به برگزاری ویژه برنامه های دهه ولایت در این شهرستان اشاره کرد و افزود: برگزاری عصر شعر عید تا عید و شعر خوانی شاعران شهرستان با موضوع امام علی (ع) و ائمه اطهار، رونمایی از 6عنوان کتاب در زمینه ادبیات نوشته شده توسط نویسندگان بومی و شهرستانی همزمان با دهه امامت و ولایت، برپایی نمایشگاه نقاشی و طراحی از آثار هنرمند هادیشهری در نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری هادیشهر ، شعرخوانی بین الصلاتین توسط یکی اعضای انجمن ادبی آراز در نماز جمعه شهرجلفا به سفارش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان آذربایجان شرقی و  انجام تبلیغات محیطی و نصب بنر در مقابل درب اداره و همچنین در فضای مجازی از جمله مهم ترین برنامه های اجرا شده در طول این دهه بود.

قبادی همچنین به  توزیع گوشت قربانی بین خانواده های نیازمند توسط کانون فرهنگی و هنری میثم تمار این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد:  72 بسته گوشت های نذری در قالب بسته های 2 کیلویی به مناسبت اعیاد قربان تا غدیر همزمان با 10 شهرستان دیگر استان در این شهرستان نیز توزیع شد.

وی ادامه داد: این اقلام در راستای تحقق فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص طرح کمک های مومنانه، توسط خیرین  موسسه خیریه حضرت خدیجه (س) قم و برنامه سمت خدای صدا و سیما جمع آوری و با شناسایی نیازمندان واقع در شهرهای مختلف با مدیریت ستاد هماهنگی  کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و اجرای کانونهای منتخب شهرستانی بین آسیب دیدگان از وضعیت کرونا و نیازمندان توزیع می شود.

گفتنی است، جلفا شهر گمرکی و مرزی کشور عزیزمان، در جنوب ساحل رود مرزی ارس و در ۱۳۵ کیلومتری شمال تبریز و ۶۵ کیلومتری شمال مرند و ۱۳۵ کیلومتری شمال غرب ورزقان در استان آذربایجان شرقی واقع شده‌است.