برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم در مسجد حاج حسن علی بناب
برگزاري مراسم عزاداري دهه اول محرم در مسجد حاج حسن علي بناب

برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم در مسجد حاج حسن علی بناب

مدير مسئول کانون فرهنگي هنري عصر منتقم مسجد حاج حسن علي بناب، از برگزاري مراسم عزاداري ايام شهادت امام حسين و ديگر مناسبت ها در اين مسجد و به همت کانون و هيئت حسيني خبر داد.
شناسه خبر : 29729 تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۱۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، راضیه واعظی با تسلیت فرا رسیدن ماه خون و قیام و فاجعه حزن انگیز محرم، گفت: مراسم طشت گذاری در 27 ذی الحجه به همت هیئت منتظران ظهور مهدی (عج) مسجد حسن علی بناب برگزار شد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری عصر منتقم مسجد حاج حسن علی بناب، ادامه داد: برگزاری مراسم تشت گذاری در حقیقت، نشانگر آماده شدن حسینیان برای برگزاری مراسم سوگواری ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) می باشد که با حضور جمع کثیری از اهالی منطقه برگزار شد.

وی افزود: این مراسم از آئین های سنتی استان های آذربایجان و اردبیل و یادآور جوانمردی‌ها و فداکاری‌های علمدار کربلا می باشد که در هیئت ها و مساجد قبل از آغاز ماه محرم برگزار می شود.

وی همچنین به برگزاری مراسم شاه حسین گویان و برپایی مراسم سخنرانی و سینه زنی در مسجد با حضور اهالی منطقه و همکاری اعضای کانون و هیئت این مسجد خبر داد.

واعظی تاکید کرد: طی دوسال گذشته از حجم فعالیت های کانون کاسته شده است اما سعی بر این بوده است که از تعطیلی مطلق فعالیت ها جلوگیری کنیم و برگزاری مراسم ماه محرم نیز در فضای باز و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور مردم منطقه و مشتاقان اهل بیت عصمت و طهار برگزار می شود.

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری عصر منتقم مسجد حاج حسن علی بناب،در اسفند ماه سال 98 مجور فعالیت از دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان دریافت کرده و مورد توجه و استقبال جوانان و نوجوانان منطقه قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، بناب یکی از شهرستان های آذربایجان شرقی می باشد که در جنوب غربی استان  و در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از تبریز واقع شده است که از شمال به عجب شیر، از شرق به مراغه، از جنوب به ملکان و از غرب به میاندوآب در استان آذربایجان غربی و دریاچه ارومیه محدود می شود.

کلمات کلیدی: مراسم عزاداري فهما