عزاداری در فضای باز محوریت برنامه های مسجد صاحب الزمان (عج) هادیشهر در ماه محرم
عزاداري در فضاي باز محوريت برنامه هاي مسجد صاحب الزمان (عج) هاديشهر در ماه محرم

عزاداری در فضای باز محوریت برنامه های مسجد صاحب الزمان (عج) هادیشهر در ماه محرم

مدير مسئول کانون فرهنگي هنري ميثم تمار مسجد صاحب الزمان (عج) هاديشهر، از برگزاري مراسم ويژه محرم الحرام و عزاداري ايام شهادت سرور وسالار شهيدان در اين شهر خبرداد.
شناسه خبر : 29735 تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۲۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، مجید ناطقی با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان به ساحت مقدس امام عصر (عج)، به تبیین برنامه های دهه اول محرم کانون فرهنگی هنری میثم تمار هادیشهر پرداخت.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری میثم تمار، مسجد صاحب الزمان (عج) هادیشهر، افزود: امسال و سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح جهان، عزاداری ماه محرم نیز چون دیگر مسائل تحت الشعاع این مسئله قرار گرفته و تغییراتی در نوع و اجرای برنامه های انجام شده اما سعی مردمی که همیشه ارادت خود را به اهل بیت علیهم السلام ثابت کرده اند بر این بوده است که این مسائل به فراموشی سپرده نشود.

ناطقی خاطرنشان کرد: مراسم سخنرانی و مداحی از اول تا 12 محرم ماه در مسجد صاحب الزمان(عج) و عزاداری خیابانی برگزاری دسته های شاه حسین گویان و سینه زنی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: فضاسازی محیطی و نصبب پرداچم ها و بنرهای عزاداری در مسجد و محیط شهر و جامعه از دیگر کارهایی است که همه ساله در ایام محرم انجام می گیرد.

ناطقی ادامه داد:  72 بسته گوشت های نذری در قالب بسته های 2 کیلویی در طول دهه ولایت و امامت با برنامه ریزی این کانون در شهرستان جلفا نیز توزیع شد.

وی ادامه داد: این اقلام در راستای تحقق فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص طرح کمک های مومنانه، توسط خیرین  موسسه خیریه حضرت خدیجه (س) قم و برنامه سمت خدای صدا و سیما جمع آوری شده بود.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری میثم تمار هادیشهر همچنین از توزیع سبد کالا در قالب کارت هدیه و یا اقلام معیشتی در بین خانواده های نیازمند و محروم،  به مناسبت احسان و نذورات در ماه محرم که توسط خیران این شهر و شهرستان جلفا جمع آوری می شود، خبر داد.

گفتنی است، جلفا شهر گمرکی و مرزی کشور عزیزمان، در جنوب ساحل رود مرزی ارس و در ۱۳۵ کیلومتری شمال تبریز و ۶۵ کیلومتری شمال مرند و ۱۳۵ کیلومتری شمال غرب ورزقان در استان آذربایجان شرقی واقع شده‌ است.