برگزاری عزاداری محرم در فضای باز کانون امام حسین تبریز
برگزاري عزاداري محرم در فضاي باز کانون امام حسين تبريز

برگزاری عزاداری محرم در فضای باز کانون امام حسین تبریز

کانون فرهنگي هنري مسجد امام حسين (ع) قم تپه تبريز، مراسم دهه اول عزاداري سيد و سالار شهيدان را با رعايت کامل پروتکل هاي بهداشتي در فضاي باز برگزار مي کنند.
شناسه خبر : 29736 تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۳۱
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، حسن سبب کار ضمن تسلیت ایام فرا رسیدن شهادت سید سالار شهیدان و ۷۲ تن از یاران با وفایش، اظهارداشت:  برای رفاه حال عزاداران حسینی،مراسم عزاداری دهه اول محرم در فضای باز برگزار می شود.
مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین (ع) قم تپه تبریز گفت: قیامی که شعار‌ها و ارزش‌های آن، همواره منشاء تحولات بسیار بزرگی بوده است و حق طلبانی همچون سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دارد که با تاسی از مکتب امام حسین (ع)تا آخرین لحظه زندگی پر از جهاد و ازخود گذشتگی اش برای صیانت از ارزش‌های اسلام از پای ننشست.
سبب کار افزود: قیام حق طلبانه‌ای که پس از هزار و چهارصد سال، میلیون‌ها انسان عاشق هر ساله به یادش، بی تاب و داغدار،عزاداری می‌کنند.
وی تصریح کرد:براساس فرموده مقام معظم رهبری معیار برای برگزاری مراسم عزاداری محرم براساس ابلاغات ستاد مقابله با کرونا و کارشناسان بهداشت است.ما همواره تابع منویات رهبر معظم  انقلاب هستیم و به دغدغه ایشان مبنی بر نحوه برگزاری مراسم عزاداری امسال به خاطر شیوع بیماری کرونا، توجه ویژه و جدی داریم.
سبب کارادامه داد: بر همین اساس برنامه ریزی شده تا عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) با رعایت فاصله تعیین شده در محل مراسم که قبل از شروع برنامه توسط خادمان کانون فرهنگی هنری ضدعفونی شده، استقرار پیدا کنند و به سوگواری بپردازند.
وی اظهارکرد:عزاداران حسینی، اعضای کانون و بچه های مسجدی در ایام کرونا نشان دادند که حساسیت خاصی به رعایت مسائل بهداشتی دارند و با حضورشان در عرصه خدمت رسانی به مردم منطقه اعم از تولید و توزیع ماسک و مواد بهداشتی و همچنین اجرای گسترده طرح مواسات و همدلی، ثابت کردند که در تمام صحنه ها حضور موثرو مفید دارند.
سبب کار یادآور شد: مراسم عزاداری هر شب بعد ازنماز مغرب وعشا باحضور مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار و با برپایی سفره احسان حسینی برای عزاداران با رعایت موارد بهداشتی به پایان می رسد.
مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: ماه محرم، یادآور بزرگترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشری است. حماسه نبرد خون بر شمشیر، نماد انسان‌های پاک دل و راست قامتی است که عاشقانه به وصل الهی لبیک گفتند و در راه دین و عقیده از جان گذشتند و فلسفه زندگی همراه با بینش وسیع، استقامت در مقابل ظالم، و آزادگی و پایمردی در راه حق را معنا بخشیدند.