توزیع یک هزار پرس غذای گرم میان خانواده های نیازمند تبریز
توزيع يک هزار پرس غذاي گرم ميان خانواده هاي نيازمند تبريز

توزیع یک هزار پرس غذای گرم میان خانواده های نیازمند تبریز

قرارگاه جهادي جوانان حيدر کرار به همراه کانون فرهنگي هنري اصحاب المهدي به مناسبت ماه محرم درقالب اطعام حسيني،۱۰۰۰ پرس غذاي گرم طبخ و توزيع کردند.
شناسه خبر : 30093 تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۰۶
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، رضا عهدی ضمن تبریک هفته دولت،از طیخ و توزیع ۱۰۰۰ پرس غذای گرم توسط جوانان قرارگاه جهادی حیدرکرار و کانون فرهنگی هنری و توزیع آن در بین نیازمندان و آسیب دیدگان از بیماری کرونا،همزمان دردهه دوم ماه محرم خبرداد.
مسئول گروه جهادی جوانان حیدر کرار مسجد حضرت علی اصغر تبریز گفت:اطعام دادن بخشی ازاعمال تربیتی است،زیرا شخص اطعام کننده در حقیقت دو چیز را انفاق می کند: اول مال، دوم تلاش؛ به همین سبب است خداوند اطعام را کفاره اصلی گناهان بسیار یا بخشی از کفاره گناهان قرار داده است، زیرا اطعام تاثیر عمیقی در استحکام ارکان برادری در جامعه دارد و آن را باید نظیر هدیه، دست دادن و تبسم در اجر و ثواب و آثار اجتماعی دانست.
عهدی ضمن اشاره به تداوم رزمایش کمک مومنانه و در نهمین مرحله از اجرای این همدلی، افزود: در راستای اطاعت از فرامین و منویات مقام معظم رهبری بر انفاق و کمک رسانی مؤمنانه، توسط خیرین و گروه جهادی جوانان حیدرکرار با همکاری کانون فرهنگی هنری اصحاب المهدی  و در ادامه فعالیت های طرح «مسجد محور» و به منظور کمک به خانواده های عزیز آسیب دیدگان از بیماری کرونا، اقدام به پخت و توزیع ۱۰۰۰ پرس غذای گرم در قالب طرح «اطعام حسینی» با هزینه بالغ بر ۲۰ میلیون تومان کردند.
وی با بیان اینکه مواسات و همدلی،تجلی نوع دوستی و مهربانی ملت ایران است، ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا جهادگران پرتلاش گروه جهادی مسجد و کانون فرهنگی هنری با فعالیت های مختلف جهادی اقدام به مبارزه با این بیماری در زمینه های مختلف اعم از ضدعفونی،تهیه و توزیع بسته بهداشتی،معیشتی، غربالگری خانه به خانه و سایراقدامات گوناگون کردند و تا دهه اول ماه محرم بیش از ۲۵۰۰ بسته معیشتی و غذای گرم بین نیازمندان و جامعه هدف توزیع شده است.
عهدی تأکید کرد: غذا و بسته های معیشتی اهدایی با رعایت حفظ کرامت افراد،درب منازل توسط جوانان گروه جهادی به عزیزان تحویل داده می شود.
مسئول گروه جهادی جوانان حیدر کرار مسجد حضرت علی اصغر تبریز ضمن قدرانی و تشکر صمیمانه از آنان که با دل پرمحبت و دستانی گشاده و بخشنده همنوعان خود را چون خویش دوست دارند،خاطرنشان کرد: در حال تهیه و آماده سازی برای اجرای مرحله دهم از کمک های همدلی با توزیع تعداد بیشتری از بسته های معیشتی دیگر در روزهای آینده هستیم.
کلمات کلیدی: توزيع غذاي گرم فهما