ساخت منزل مسکونی توسط فعالان کانون فاطمة الزهرا در تبریز
ساخت منزل مسکوني توسط فعالان کانون فاطمة الزهرا در تبريز

ساخت منزل مسکونی توسط فعالان کانون فاطمة الزهرا در تبریز

اعضاي پرتلاش کانون فرهنگي هنري فاطمة الزهرا تبريز، بيستمين مرحله از کمک هاي همدلي خود را با ساخت يک باب منزل مسکوني براي يک خانواده بي سرپرست داراي دو معلول اجرايي کردند.
شناسه خبر : 30094 تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۵۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، سیداحمد موسوی با بیان اینکه مسأله محرومیت ‌زدایی یکی از موضوعات پرتکرار در این سال‌ها و به ‌ویژه در روزگار بیماری کرونا بوده است و دلیل اصلی این کمبودها هم مثل خیلی از موارد دیگر مشکلات مالی است،اظهارکرد: کمک های مومنانه کانون فرهنگی هنری با جلوه هایی همچون ساخت و بازسازی منازل محرومین، توزیع بسته های معیشتی، مشارکت فعال در طرح ملی غربالگری شهید سردار سلیمانی ادامه دارد.
مسئول امور فرهنگی کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا شهرک ارم تبریز گفت: افزایش هزینه های ساخت و یا تأمین مسکن برای بسیاری ازخانواده ها به ویژه خانواده هایی که علاوه بر نیازهای روزمره خود با مشکلاتی مثل معلولیت و بیماری اعضای خانواده نیز رو به رو هستند.لذا با توجه به شرایط موجود، خانه دار شدن این خانواده‌های ضعیف،نیازمند کمک و یاری رسانی است و تلاشگران کانون و مسجد با کمک خیرین توانستند این امرمهم را برای یک خانواده بی سرپرست دارای دو فرد معلول محقق سازند.
موسوی با بیان این مطلب که فقرزدایی، رسیدگی به فقرا و تلاش برای رفع نیاز محرومین یکی از دستورات اکید اسلام و از نکات مورد توجه مقام معظم رهبری است،افزود: همه فعالیت‌های گروه جهادی کانون مرهون زحمات خیرین و نیک‌اندیشان است و خیرین زیادی در این سال‌ها ما را یاری داده‌اند که اگر حضور آنها نبود هیچ‌ کدام ازاین اقدامات صورت نمی‌گرفت. بیش از ۳۰ نفر از فعالان جهادگر کانون و مسجد این منطقه ما را در این مسیر کمک می‌کنند تا شاید بتوانیم در این راه خداپسندانه و در لبیک گویی به فرمایشات حضرت آقا، گامی برداشته باشیم.
وی درباره فعالیت‌های گروه جهادی کانون که بیش از ۱۰ سال است که در زمینه محرومیت زدایی فعالیت دارد، گفت: تمرکز این گروه در جهت محرومیت‌ زدایی در منطقه است؛ البته که در حوزه‌های تأمین نیازهای اولیه و تهیه بسته‌های معیشتی و غذای گرم نیز درایام بیماری کرونا در طول دو سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است.
موسوی اظهارکرد: زمین این خانه توسط خیرین تأمین شد، فعالان کانون و مسجد نیز با تهیه مصالح ساخت خانه را آغاز و در طول مدت یک سال، یک باب منزل مسکونی به متراژ ۷۰ متر مربع با هزینه ساخت بالغ بر ۸۰ میلیون تومان با رعایت تمام نکات ایمنی و ساختمانی،تحویل خانواده دادند.
مسئول امور فرهنگی کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا ضمن تجلیل و قدردانی ویژه از فعالان و جوانان کانون و مسجد،خاطرنشان کرد:علاوه بر ساخت این منزل مسکونی، امسال ۲ منزل به ‌طور کامل مرمت و بازسازی شده‌ است و هم‌اکنون نیز فعالان جهادگر کانون و مسجد مشغول مرمت یک خانه بی سرپرست دیگری هستند و تلاشمان بر این است که با یاری خیرین محترم این ساخت و بازسازی منزل محرومان تداوم داشته باشد.