کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در کانون فاطمه الزهرا برگزار شد
کارگاه آموزشي پيشگيري از اعتياد در کانون فاطمه الزهرا برگزار شد

کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در کانون فاطمه الزهرا برگزار شد

به همت کانون فرهنگي هنري فاطمة الزهرا (س) تبريز کارگاه آموزشي «پيشگيري از اعتياد » با حضور فعال نوجوانان و جوانان منطقه به مدت ۲ روز برگزار شد.
شناسه خبر : 30205 تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۳۴
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، سیداحمد موسوی با بیان اینکه  آسیب‌ها و انحرافات ناشی از اعتیاد سرمایه‌های انسانی را هدف قرار داده و به ‌تدریج از چرخه جمعیت فعال و مثبت جامعه خارج می‌کند، اظهار کرد: کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای نوجوانان و جوانان منطقه همراه با حضور خانواده ها در طول مدت ۲ روز به همت تلاشگران کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا(س) برگزار شد.
مسئول امور فرهنگی کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا شهرک ارم تبریز گفت:آگاهی بخشی به جامعه بخصوص نسل جوان در زمینه مواد مخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی امری ضروری است و این آگاهی بخشی به مردم و جوانان برای مقابله با اعتیاد مهمترین گام در راستای پیشگیری از اعتیاد در جامعه است.
موسوی افزود: «حسن قلیپور» به عنوان مدرس این کارگاه آموزشی درخصوص راه های پیشگیری از این آسیب ها، معضلات موجود در جامعه، بخصوص در تبریز طبق سر فصل های آشنایی با انواع مواد، باورهای شایع و اشتباه در مورد اعتیاد آموزش های لازم را ارائه کرد.
وی با بیان اینکه در این کارگاه مفهوم عبارت آسیب اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت، بیان کرد: آسیب اجتماعی به هر نوع عمل فردی یا جمعی اطلاق می شود که در چهارچوب اصول اخلاقی و قواعد رسمی و غیر رسمی جامعه محل فعالیت کنشگران قرار نمی گیرد و در نتیجه با منع قانونی و یا قبح اخلاقی و اجتماعی روبرو می گردد.
مسئول امور فرهنگی کانون برگزاری کارگاه‌های آموزشی را گامی ارزشمند برای توانمندسازی خانواده‌ها در مقابل آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: خانواده‌ها باید بتوانند با فرزندان خود در درون خانواده ارتباط مناسبی برقرار کنند و با استفاده از شیوه‌های تربیت دینی و اسلامی فرزندان خود را از آسیب‌های تهاجم فرهنگی در امان نگه دارند.
موسوی با بیان اینکه اعتیاد، تهاجم فرهنگی است و اجرای برنامه‌های دقیق با ظرفیت‌های تشکل‌ها، جامعه را در برابر آن مصون می‌کند؛تصریح کرد: مهمترین راهکار مبارزه با مواد مخدر، اقدامات پیشگیرانه با همراهی خانواده‌هاست.
وی از برنامه‌ریزی برای شکل گیری اقدام خودجوش همراه با نوآوری و خلاقیت با مشارکت نوجوان و جوانان در محله‌های منطقه، به منظور ایفای نقش مؤثر در عرصه پیشگیری اظهار کرد: بخشی از سخنرانی امام جماعت مسجد روزانه بعد از نماز مغرب و عشاء به پیام‌های پیشگیری از اعتیاد در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر اختصاص یافته است.
موسوی اظهار کرد: این کارگاه به خاطر رعایت موارد بهداشتی در طول مدت ۲ روز در مسجد با حضور  نوجوان و جوان به همراه پدر و مادر آنها برگزار گردید.
مسئول امور فرهنگی کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا (س) هدف از برگزاری این کارگاه را آموزش سبک زندگی سالم، کاهش آسیب های اجتماعی نو پدید و پیشگیری از سوء مصرف مواد و روان گردان ها در میان جوانان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه های مختلف و مشاوره چهره به چهره درزمینه های مختلف مسائل خانوادگی،تحصیلی، ازدواج با حضور اساتید مجرب از فعالیت‌های مستمر کانون فرهنگی هنری خواهد بود.
کلمات کلیدی: فهما پيشگيري