برگزاری طرح « مدرسه، مسجد، تابستان» در کانون حضرت رقیه تبریز
برگزاري طرح « مدرسه، مسجد، تابستان» در کانون حضرت رقيه تبريز

برگزاری طرح « مدرسه، مسجد، تابستان» در کانون حضرت رقیه تبریز

مديرمسئول کانون حضرت رقيه (س) تبريز گفت: طرح « مدرسه، مسجد، تابستان» توسط اعضاي کانون و با حضور ۳ مدرسه همجوار با برنامه هاي متنوع آموزشي، فرهنگي، مذهبي براي نوجوانان و جوانان درحال اجرا مي باشد.
شناسه خبر : 30206 تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۳۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، قهرمان پورصفر با اشاره به برگزاری طرح «مدرسه،مسجد، تابستان»،اظهار کرد: این طرح توسط کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) تبریز برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان با اجرای برنامه های مختلف آموزشی و فرهنگی و هنری در حال اجرا می باشد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) تبریز گفت: با توجه به حدیث پیامبربزرگوار اسلام در مورد اوقات فراغت که می فرمایند: «بیشترمردم دردو خصلت دچار گمراهی و ضلالت هستند. یکی درباره سلامت و صحت، دیگری در زمینه فراغت»، همان اندازه که انسان، به رعایت الگوهای دینی تعهد دارد، در برابر توجه به اوقات فراغت نیز مسئول است. بنابراین، هر مسلمانی وظیفه دارد اهمیت این مقوله را از یاد نبرد و از ظرفیت های سازمانی به بهترین شکل بهره برداری کند.

پورصفر افزود: در همین راستا کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) در راستای تقویت اوقات فراغت دانش آموزان این طرح را با ۳ مدرسه همجوار تحت پوشش طرح «مدرسه،مسجد ، تابستان» قرارداد که علاوه بر برنامه های ویژه اوقات فراغت تابستان در حوزه توانمند سازی و فعالیت های هنری و مذهبی به صورت اختصاصی برای نوجوانان و جوانان درحال برگزاری می باشد.

وی با بیان اینکه نوجوانان و جوانان سرمایه های ملی جامعه هستند؛بیان کرد: تعلیم و تربیت صحیح نسل جوان و نهادینه کردن فرهنگ های متعالی دینی و ملی و مذهبی در این قشر، نقش بسزایی در رشد و توسعه کشور خواهد داشت.

مدیر مسئول کانون با اشاره به این مطلب که اوقات فراغت مناسب ترین بستر برای رشد وشکوفایی استعدادهای گوناگون و ابعاد مختلف وجود نوجوانان و جوانان به شمار می آید،گفت:از جمله برنامه شاخص این طرح که همزمان با ماه محرم برگزار شد،مراسم خیمه سوزی به همراه اجرای خطبه های امام در روز عاشورا برای تجسم و نمایش مظلومیت اهل بیت (ع) بود که با بازدید تعداد کثیری از مردم منطقه از این برنامه استقبال شد.

پورصفر با بیان اینکه این طرح به منظور غنی سازی اوقات فراغت و در راستای طرح ملی "تابستانه فهما "درحال اجرا می باشد،افزود: دربرگزاری این کلاس ها فعالان کانون و مسجد با جذب نوجوانان و جوانان و با مشارکت دربرنامه های فرهنگی و مذهبی نقش بسزایی ایفا می کنند.

وی با این عنوان که تمامی فعالیت های کانون درسامانه بچه های مسجد و در رواق های مربوطه ثبت می شود،تصریح کرد:این برنامه های فرهنگی و مذهبی و آموزشی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با حضور تعداد کثیری از نوجوانان و جوانان منطقه درحال انجام است.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) خاطرنشان کرد: بدون حضور در کلاس های گرانقیمت،می توان اوقات فراغت با ارزش و مفیدی البته با کمی خلاقیت برای کودکان،نوجوانان و جوانان با حضور در کانون های مساجد به صورت راهبردی فراهم کرد.

کلمات کلیدی: فهما اوقات فراغت