توزیع ۷ هزار پرس غذای گرم توسط کانون شهدای سرخاب تبریز
توزيع ۷ هزار پرس غذاي گرم توسط کانون شهداي سرخاب تبريز

توزیع ۷ هزار پرس غذای گرم توسط کانون شهدای سرخاب تبریز

کانون فرهنگي هنري شهداي سرخاب با مشارکت مرکز نيکوکاري بني هاشم تبريز در بيست و دومين مرحله از کمک هاي همدلي خود، ۷ هزار پرس غذاي گرم در ايام محرم، طبخ و در بين خانواده هاي آسيب ديده از بيماري کرونا و مدد جويان کميته امداد توزيع کرد.
شناسه خبر : 30207 تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۴۲
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، جعفر محمدخانلی با بیان اینکه اطعام نیازمندان در ماه‌های محرم و صفر در قالب اطعام حسینی انجام می‌شود،اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری شهدای سرخاب با مشارکت  مرکز نیکوکاری بنی هاشم مسجد سرخاب،در یک کار گروهی و جهادی توسط شبکه نیکوکاری این مرکز و کانون بیش از ۷ هزار غذا در ایام محرم طبخ و در بین خانوده های نیازمند آبرومند و آسیب دیده از بیماری کرونا و مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره) توزیع کردند.
مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهدای سرخاب مسجد صفای بنی هاشم تبریز گفت:آنچه از آیات قرآن به دست می آید این است که احسان، نوعی گذشت از حق شخصی و ایثار است به همین دلیل مولای متقیان امام علی (ع) می فرماید: «مهمترین جزء ایمان احسان به مردم است».
محمدخانلی با بیان اینکه اطعام و خیرات نه ‌تنها مایه برکت و ثواب است، بلکه یک کار معنوی مقدس به حساب می‌آید و هیچ‌گاه مشکلات اقتصادی و گرانی نتوانسته تاثیری بر این امر داشته باشد،افزود: بر همین اساس و در راستای اطاعت از فرامین و منویات مقام معظم رهبری بر انفاق و کمک رسانی مؤمنانه و درقالب اطعام حسینی، توسط خیرین و مرکز نیکوکاری با همکاری کانون فرهنگی هنری و در ادامه فعالیت های طرح «مسجد محور» و به منظور تکریم خانواده های عزیز تحت پوشش کمیته امداد و مددجویان مرکز نیکوکاری بنی هاشم و آسیب دیدگان از بیماری کرونا، اقدام به پخت و توزیع ۷ هزار پرس غذای گرم با هزینه بالغ بر۱۴۰ میلیون تومان کردند.
وی با اشاره به اینکه مردم و خیرین به خوبی به ندای رهبر خود درباره همدلی و مواسات لبیک گفتند و در این مسیر ارزشمند گام نهادند؛ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تلاشگران مسجد و کانون فرهنگی هنری و خادمین مرکز نیکوکاری بنی هاشم با فعالیت های مختلف جهادی اقدام به مبارزه با این بیماری کردند و تا به امروز ۵۰ هزار غذای گرم به مبلغ ۱ میلیارد تومان بین نیازمندان و جامعه هدف توزیع شده است.
محمدخانلی تأکید کرد: طبخ و توزیع غذا طبق اصول بهداشتی اعلام شده از طرف ستاد مبارزه با کرونا انجام و با رعایت حفظ کرامت افراد،درب منازل به عزیزان تحویل داده شد.
وی با بیان اینکه ماه محرم و صفر ظرفيت بی‌بديلی برای هدايت نذورات به سوی مردم مؤمن، شريف و نيازمندان واقعی است،بیان کرد: خدمت‌رسانی به نیازمندان با کمک عوامل شبکه نیکوکاری شناسایی شده اند تا با برنامه منسجم به آن‌ها خدمت‌رسانی شود.
مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهدای سرخاب مسجد صفای بنی هاشم ضمن تقدیر و قدردانی ویژه از کمک‌های خیرین و تلاشگران در این زمینه،خاطرنشان کرد:کارنیکوی انفاق و کمک به عزیزان موهبتی از طرف خداوند منان هست و با توکل بر خدا و یاری خیرین بزرگوار در نظرداریم که این طرح و سنت نیکو را به صورت ماندگار و مداوم در طول سال انجام دهیم.