توزیع ۶۰ بسته معیشتی در راستای کمک مومنانه توسط کانون جناب حر تبریز
توزيع ۶۰ بسته معيشتي در راستاي کمک مومنانه توسط کانون جناب حر تبريز

توزیع ۶۰ بسته معیشتی در راستای کمک مومنانه توسط کانون جناب حر تبریز

به همت اعضاي کانون فرهنگي هنري و بسيجيان پايگاه جناب حر مسجد حاج يوسف حامد گلزار تبريز،۶۰ بسته معيشتي ويژه ماه محرم تهيه و دربين خانواده هاي آسيب ديده از بيماري کرونا توزيع شد.
شناسه خبر : 30278 تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۵۶

«سلیمان مصطفی زاده» در گفت گو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، از توزیع ۶۰ بسته معیشتی بین نیازمندان در راستای کمک های همدلی و مومنانه به مناسبت ماه محرم الحرام با نام بسته های ویژه محرم توسط کانون فرهنگی هنری و بسیجیان خستگی ناپذیر پایگاه مقاومت جناب حر خبر داد.


مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری جناب حر مسجد حاج یوسف حامد گلزار تبریز گفت: امام علی (ع) در سخنان گهربار خود، راهکار مقابله با مشکل مالی و فقر را در صدقه و کمک به نیازمندان بیان می‌دارد، به گونه‌ای که اثر این کار موجب عنایت الهی به فرد کمک کننده می‌شود و خداوند نیز به یاری او برمی‌خیزد. قرآن کریم می‌فرماید: «مَنْ ذَا الَّذِی یُقْرِضُ اللهَ قَرْضآ حَسَنآ فَیُضَاعِفَهُ لَهُ وَ لَهُ أَجْرٌ کَرِیمٌ؛ کیست که به خدا وام نیکو دهد (و از اموالی که به او ارزانی داشته انفاق کند) تا خداوند آن را برای او چندین برابر کند؟ و برای او پاداش پر ارزشی است».


مصطفی زاده با بیان اینکه در فرهنگ شکوهمند اسلام، انفاق در راه خدا، از مصادیق احسان شمرده شده و روایات و آیات بسیاری در تأکید آن آمده است،افزود: بر همین اساس به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی برتداوم نهضت کمک مومنانه در پی شیوع ویروس کرونا، بسته های ارزاق با عنوان بسته های محرم با مشارکت اعضای کانون و بسیجیان مسجد تهیه و تدارک دیده شد.


وی با این عنوان که کمک به دیگران را تا آنجا که ممکن می‌باشد خوب است که به صورت پنهانی انجام شود هم چنان که سیره اهل بیت نیز بر پنهان نگاه داشتن عمل‌های خیرخواه خود بوده است، مگر در جایی که بیان آن باعث انگیزه دهی به دیگران شود،اظهار کرد: پس ازشناسایی نیازمندان به صورت شبانه و در درب منازل دراختیار این عزیزان قرار گرفت.


مصطفی زاده با اشاره به توزیع مرحله پنجم کمک های مومنانه بین خانوارهای نیازمند اظهار کرد: فعالان کانون و بسیج ازابتدای شیوع ویروس کرونا با کمک های مومنانه خود با عنوان فعالیت مسجد محور در کنار هم وطنان بوده است و در این مرحله ۶۰ بسته کمک های معیشتی شامل کالای اساسی از جمله برنج، مرغ ، روغن و... بین محرومان توزیع شد.


مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری جناب حر ضمن تشکر از خیرین و فعالان کانون و بسیج دراجرای این طرح افزود: تا رفع این ویروس، با استفاده از ظرفیت کانون و بسیج، درصدد رفع برخی از مشکلات معیشتی نیازمندان خواهیم بود تا شاید بتوانیم سبب آرامش دل‌ها و گشاینده گرهی از  زندگی دیگران شویم.