ذبح قربانی به مناسبت ماه صفردر کانون فاطمة الزهرا تبریز
ذبح قرباني به مناسبت ماه صفردر کانون فاطمة الزهرا تبريز

ذبح قربانی به مناسبت ماه صفردر کانون فاطمة الزهرا تبریز

اعضاي کانون فرهنگي هنري فاطمة الزهرا شهرک ارم تبريز، دو رأس گوسفند در قالب طرح « اطعام حسيني» به مناسبت ماه صفرذبح و به همراه ۵۰ بسته مواد غذايي بين خانواده هاي محروم منطقه توزيع کرد.
شناسه خبر : 30367 تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۰۳
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، سیداحمد موسوی از ذبح قربانی دو رأس گوسفند در قالب طرح « اطعام حسینی» و برای دفع بلا و آفات از جامعه اسلامی توسط کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا(س) شهرک ارم به همراه تهیه و اهدای ۵۰ بسته مواد غذایی به محرومین منطقه خبرداد.
مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا شهرک ارم تبریز گفت: بدیهی است که ملکیت انسان در برابر پروردگار عالم ملکیتی اعتباری است و بنا بر نصوص قرآنی، مالک حقیقی در عالم تنها خداوند رحمان است که بنا بر حکمت خویش به هر آن کس که مشیت بفرماید افاضه رزق و نعمت می نماید.
موسوی با بیان این مطلب که معطی حقیقی صدقه خداوند است و اخذ صدقه نیز به نص آیه ۱۰۴ توبه «...یأْخُذُ الصَّدَقاتِ وَ أَنَّ اللَّهَ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحیم »، توسط خداوند صورت می پذیرد،افزود: قربانی کردن از سنت های زیبای اسلامی است که نتایج فردی و اجتماعی بسیاری دارد و از دیگر فواید قربانی کردن، دفع بلاست که در سیره علماء و بزرگان نیز بسیار دیده می شود.
وی ادامه داد: در همین راستا اعضای کانون فرهنگی هنری در اولین روز ازماه صفر برای دفع بیماری کرونا ازجامعه اسلامی،دو رأس گوسفند از محل جمع آوری صندوق نذورات و صدقات به مبلغ ۶ میلیون تومان تهیه و به همراه ۵۰ بسته موادغذایی در بین خانواده های محروم و بیمار منطقه توسط جوانان همیشه در صحنه کانون و مسجد توزیع شد.
موسوی با بیان این مطلب که قربانی کردن با رعایت مسائل بهداشتی و حقوق شهروندی،علاوه بر دفع بلا و آفات، توزیع آن بین نیازمندان و اقشار آسیب پذیر جامعه، مورد تأکید ائمه معصومین(ع) و بزرگان است؛ افزود: قربانی با رعایت کامل موارد بهداشتی ذبح و بعد از بسته بندی در بسته های یک کیلویی به همراه بسته موادغذایی بین ۵۰ خانوار از خانواده های محروم و بیمار منطقه شبانه و مخفیانه به سنت حضرت امیرالمؤمنین(ع) در درب منازل این بزرگواران توزیع شد.
وی عنوان کرد: بسته های اهدایی شامل گوشت قربانی، برنج، روغن، چای، قند، تن ماهی، ماکارونی، رب گوجه فرنگی و حبوبات بود که ارزش ریالی هر بسته ۲۵۰ هزار تومان است که در مجموع  ۲۰میلیون تومان از محل کمک های نمازگزاران و خیرین محل هزینه شد.
موسوی افزود: اقدامات فعالان کانون فرهنگی هنری در قالب طرح «اطعام حسینی» علاوه بر ذبح قربانی می توان به فعالیت هایی از جمله تهیه بسته های معیشتی، تهیه بسته های بهداشتی، طبخ و توزیع غذا اشاره کرد.
مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا ضمن قدرانی از درک عمیق و اهتمام جدی خیرین در کاهش آلام نیازمندان، اظهار امیدواری کرد این حرکت انسانی خیرین عزیز نزد خدای تعالی مقبول واقع شود.
کلمات کلیدی: فهما گوشت قرباني