اجرای طرح « قرآن بخون جایزه ببر» توسط کانون مسجد امام حسین تبریز
اجراي طرح « قرآن بخون جايزه ببر» توسط کانون مسجد امام حسين تبريز

اجرای طرح « قرآن بخون جایزه ببر» توسط کانون مسجد امام حسین تبریز

به همت کانون فرهنگي هنري مسجد امام حسين (ع)، طرح « قرآن بخون، جايزه ببر» ويژه کودکان و نوجوانان در منطقه قم تپه تبريز برگزار شد.
شناسه خبر : 30368 تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۰۵
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، حسن سبب کار از اجرای طرح «قرآن بخون،جایزه ببر» برای کودکان و نوجوانان به همت کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین و با مشارکت پایگاه مقاومت بسیج شهید دستغیب خبرداد.
مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین (ع) قم تپه تبریز گفت: نیاز به پرستش و نیایش یکی از اساسی‌ترین نیازهایی که در عمق روان بشر وجود دارد.استاد شهید مطهری می‌فرماید: «یکی از پایدارترین و قدیمی‌ترین تجلیات روح آدمی و یکی از اصیل‌ترین ابعاد وجود انسان حس نیایش و پرستش است، مطالعه آثار زندگی بشر نشان می‌دهد هر زمان، هر جا که بشر وجود داشته است نیایش و پرستش هم وجود داشته است».
سبب کار افزود:تجربیات و مشاهدات نیز مؤید این مطلب است که کودکان در تقلید و یادگیری مفاهیم و مسایل دینی (قرآن، نماز و…) آمادگی بیشتری در مقایسه با دیگر رفتارها و موضوعات از خود نشان می‌دهند، اگر مشاهده می‌شود که گروهی از کودکان و نوجوانان نسبت به مسایل دینی رغبت و تمایلی از خود نشان نمی‌دهند، این مربوط به محیطی است که فطرت کودک را از مسیر خود منحرف کرده و با کمال تاسف باید گفت بعضی والدین حساسیت و دقتی که در امور دنیوی (تغذیه، لباس و…) فرزندانشان از خود نشان می‌دهند در مسایل معنوی و دینی آنها ندارند.
وی با بیان این مطلب که ظرفیت کودک برای عبادت محدود است از این رو باید سعی شود،عبادت و تلاوت با نشاط باشد،در همین راستا کانون فرهنگی هنری به همت تلاشگران خود برای انس کودکان و نوجوانان با قرآن طرحی با عنوان «قرآن بخون،جایزه ببر» اجرا کرد.
سبب کاراظهار کرد: این برنامه در قالب طرح ملی «فهما» با حضور قاریان کودک و نوجوانان به همراه خانوده آنها برگزار و به شرکت کنندگان جوایزی از طرف کانون و بسیج اهدا شد.
مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری ضمن تجلیل و قدردانی از عوامل اجرایی این طرح،خاطرنشان کرد: در راستای تربیت قرآنی و دینی کودکان و نوجوانان و جوانان تلاش‌های ارزنده‌ای در منطقه توسط فعالان کانون و بسیج با برگزاری دوره های آموزشی مختلف رایگان انجام شده و امیدواریم شاهد توسعه فعالیت‌های قرآنی و گرایش بیشتر کودکان و نوجوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی باشیم.