اجرای موفق طرح ملی « مسجد، مدرسه و تابستان» در شهرستان ملکان
اجراي موفق طرح ملي « مسجد، مدرسه و تابستان» در شهرستان ملکان

اجرای موفق طرح ملی « مسجد، مدرسه و تابستان» در شهرستان ملکان

مدير مسئول کانون فرهنگي هنري باب الحوائج (ع) شهرستان ملکان، از برگزاري موفق و چشمگير طرح اوقات فراغت امسال با عنوان طرح ملي« مسجد، مدرسه و تابستان» در اين شهرستان خبر داد.
شناسه خبر : 30372 تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۴۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، طرح ملی «مدرسه، مسجد، تابستان» همزمان با سراسر کشور در طول تابستان امسال در شهرستان های آذربایجان شرقی نیز با حضور اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار و اجرا شد.

این طرح در کانون فرهنگی هنری به الحوائج (ع) شهرستان ملکان در تقارن با مناسبت های مذهبی ایام عزاداری سرور و سالار ابا عبدالله الحسین تجلی و شکوه بیشتری داشت که در راستای آشنایی بیشتر با فعالیت های این کانون گفتگویی داریم با «علی معصومی»، مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری باب الحوائج (ع) شهرستان ملکان.

شهرستان ملکان، یکی از شهرستان های جنوب غربی استان آذربایجان شرقی با مرکزیت شهر ملکان می باشد که در 150 کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.

کانون فرهنگی هنری باب الحوائج (ع) شهرستان ملکان، در سال 1390 مجوز فعالیت خود را از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی اخذ کرد و با کسب بیش از 20هزار امتیاز در فهما میزبان حضور جوانان و نوجوانان منطقه می باشد.

 

در خصوص اجرای طرح ملی «مسجد، مدرسه و تابستان» و بارزترین ویژگی این طرح توضیح دهید.

از دیرباز مساجد مورد اعتمادترین مکان اجتماعی از دیدگاه خانواده ها برای حضور فرزندان در طول اواقات فراغت و دیگر مناسبت ها بوده است؛ از این رو طرح های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد به دلیل تنوع و گستردگی برنامه ها بسیار مورد استقبال قرار می گیرد

همکاری مدارس با طرح چگونه بود.

 در طرح اوقات فراغت امسال که از سوی کانون های اجرا می شد همکاری با مدارس بسیار مورد تاکید بود و در این شهرستان نیز مدارس سیدالشهدا، تفکر، آزدگان و سعدی مدرسه های پایلوت کانون فرهنگی باب الحوائج(ع) شهرستان ملکان می باشند که همکاری قابل توجهی با کانون فرهنگی هنری در این راستا انجام دادند.

 

تقارن طرح اوقان فراغت با محرم و ایام عاشورا و تاسوعا چه تاثیر بر برگزاری و اجرای آن داشته است.

 تقارن با ایام محرم و عزاداری حضرت سید الشهدا(ع) در طرح اوقات فراغت، رنگ و بویی دیگر به این طرح داد و علاوه بر حضور در کلاس های کانون، ایجاد دسته ها حسینی و هیئت های مذهبی وبرگزاری ایستگاه های صلواتی شربت و نذورات با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و ماشین نویسی محرم از جمله فعالیت های مورد توجه اعضا بود.

 

چه کلاس ها و آموزش هایی در طرح امسال کانون برگزار شد.

برگزاری کلاس های روخوانی، روانخوانی، تندخوانی، تجوید قرآن، کلاس های احکام و نماز، کلاس های علمی و درسی، کامپیوتر، زبان انگیسی،برنامه نویسی و  کار آفرینی، کلاس خطاطی و نقاشی با حضور بیش از 260 نفر شرکت کننده یکی از نقاط قوت طرح ملی «مسجد، مدرسه و تابستان» کانون فرهنگی هنری باب الحوائج (ع) شهرستان ملکان می باشد که البته  کلاس های ورزشی در رشته های فوتسال، والیبال، فوتبال،تنیس و ورزش های محلی و رزمی با حضور نزدیک به 350 نفر  به همت  کانون  در طرح اوقات فراغت امسال برگزار شد.

اعضای کانون فرهنگی هنری علاوه بر طرح در چه گروهایی دیگری فعال هستند.

اعضای کانون امسال با تشکیل گروه های جهادی 10 نفره به انجام امور خیرانه پرداخته اند که امسال این گروه ها با پخش 313 بسته معیشتی و کمک مومنانه، رنگ آمیزی مناطق و ساختمان های محروم، ساخت منازل برای بی بضاعت ها، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده و بروشور گامی در جهت تحقق به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص رسیدگی به افراد آسیب دید و قشر محروم برداشته اند.

در خصوص برگزاری جشنواره های مناسبتی توسط کانون بیشتر توضیح دهید.

جشنواره های «نه به اعتیاد»  با شرکت ۹۸۶ نفر سراسر کشور، «غدیریم» با حضور ۴۵۷ نفر از سراسر کشور، « هر محله یه پرچم مهدوی» با شرکت ۸۹۵ نفر ،«محرم» نیز با استقبال ۶۴۳ نفر و «خطبه غدیر» با حضور پرشور  ۱۲۴۵ نفر از جمله برنامه های این کانون می باشد.

دیگر فعالیت ها؟

برگزاری برنامه آبروی محله و یادواره شهدا و همچنین برپایی ایستگاه های صلواتی و سلامت و ماشین نویسی در دهه اول محرم، روز غدیر و نیمه شعبان با برپایی 8 ایشتگاه و حضور بیش از 40 نفر از اعضای کانون از دیگر برنامه های کانون فرهنگی هنری باب الحوائع در 6 ماهه نخست امسال می باشد که برگزاری مسابقات پرتاب سازه تخم مرغ،بازی های کامپیوتری، مسابقات پیامکی غدیر، محرم، نیمه شعبان، اردوهای تفریحی نیز در کنار این فعالیت ها در بین اعضا اجرا می شد.