«چلچراغ نقش قافیه‌ها» محفل بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی در شهرستان اسکو
«چلچراغ نقش قافيه‌ها» محفل بزرگداشت روز شعر و ادب فارسي در شهرستان اسکو

«چلچراغ نقش قافیه‌ها» محفل بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی در شهرستان اسکو

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اسکو، از برگزاري مراسم بزرگداشت روز ملي شعر و ادب فارسي با عنوان «چلچراغ نقش قافيه ها» دراين شهرستان خبر داد.
شناسه خبر : 30373 تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «محمد علی قلی‌زاده» ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز شعر و ادب فارسی، گفت: روز بيست و هفتم شهريور ماه، مقارن با سالروز درگذشت استاد سید محمد حسین بهجت تبریزی متخلص به شهريار، در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز ملي شعر و ادب پارسی، ناميده شده است.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو، با بیان اینکه شهریار، شعر را هنرمندانه به خدمت گرفته بود تا مذهب، ملت و میهن خود را به جهانیان معرفی کند،افزود: این روز فرصتی برای پاسداشت زبان و ادبیات فارسی است تا یاد و خاطر افرادی که در راستای اعتلای فرهنگ و ادب کشور عزیزمان تلاش کرده‌اند، در ذهن ها تداعی گردد و پاس داشته شود.

قلی‌زاده، به برگزاری مراسم بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی در شهرستان اسکو اشاره کرد و تاکید کرد: این مراسم با عنوان «چلچراغ نقش قافیه ها» و حضور هنرمندان نقاشی، خوشنویسی و شاعران استانی و شهرستان اسکو در هشت بهشت سهند برگزار می شود.

وی زمان برگزاری این بزرگداشت را چهارشنبه 24 شهریور ماه عنوان کرد و تصریح کرد: در این برنامه 40 تابلو از مجموع آثار هنرمندان به صورت ترسیم زنده و کارگاهی از اشعار آئینی و عاشورایی استاد شهریار آماده شده و به صورت نمایشگاهی مورد بازدید هنرمندان و عموم مردم قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو، با تاکید بر رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی  دراین مراسم و دیگر مراسم های مناسبتی، یادآور شد: در این مراسم همچنین از استاد رجایی که در زمان جنگ تحمیلی و بمباران در شهرستان اسکو میزبان استاد شهریار بوده است تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی افزود: شعرخوانی دربین الصلاتین آئین عبادی سیاسی نمازجمعه اسکو روز 26 شهریور، کتابت اشعار عاشورایی استاد شهریار به صورت خوشنویسی و نقاشیخط، برنامه نقد و بررسی اشعار استاد شهریار در فضای مجاری به صورت آنلاین، برپایی نمایشگاه عکس از جمله ویژه برنامه های بزرگداشت روز ملی شعر وادب در شهرستان اسکو می باشد.

گفتنی است،اسکو یکی از شهرستان های غربی استان آذربایجان شرقی و مرکز شهرستان اسکو می باشد. این شهر یکی از قطب های مهم صنایع دستی و گردشگری این استان است که به شهر ملی چاپ باتیک در ایران شهرت یافته است.

کلمات کلیدی: فهما کانون های مساجد