برپایی سفره نذری حضرت رقیه در کانون فاطمة الزهرا تبریز
برپايي سفره نذري حضرت رقيه در کانون فاطمة الزهرا تبريز

برپایی سفره نذری حضرت رقیه در کانون فاطمة الزهرا تبریز

به همت بانوان تلاشگر کانون فرهنگي هنري فاطمة الزهرا (س) شهرک ارم،همزمان با سالروز شهادت دخت سومين اختر تابناک آسمان امامت و ولايت،سفره نذري حضرت رقيه (س) به همراه مراسم عزاداري برپا شد.
شناسه خبر : 30500 تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۴۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، سیداحمد موسوی اظهار کرد: به همین مناسبت توسط بانوان فعال کانون و مسجد،مراسم عزاداری ویژه بانوان به همراه برپایی سفره احسان و نذری حضرت رقیه (س) برگزار شد.
مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا شهرک ارم تبریز بزرگداشت مقام حضرت رقیه(س) و زنده نگه‌داشتن ارزش‌های شیعی و احیای آئین‌های عزاداری سنتی را از اهداف این مراسم عنوان کرد و گفت: همزمان با پنجمین روزاز ماه صفر،بانوان و خواهران کانون و مسجد ، سفره ای برای حضرت رقیه(س) برپا و اقدام به عزاداری و روضه خوانی در رثای گل نازدانه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نمودند.
موسوی با بیان اینکه پهن کردن سفره حضرت رقیه (س) ‌را نشانی از مظلومیت خاندان اباعبدالله الحسین (ع) و دوران اسارت بسیار سخت اهل بیت (ع) به خصوص برای کودکان دانست و گفت: در این مراسم مادران به همراه دختران سه تا هفت سال حضوری پررنگی داشتند.
وی با اشاره به این مطلب که این سفره کریمانه برای دهمین سال متوالی به همت کانون فرهنگی هنری با همکاری بانوان تلاشگراین مجموعه برپا می‌شود؛اظهار کرد: این سفره با رعایت کامل موازین بهداشتی گسترده شد.
مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری اظهارکرد: قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی و مداحی مداحان اهل‌بیت(ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود
کلمات کلیدی: فهما پويش«مشق احسان»