توزیع ۴هزار پرس غذای گرم میان خانواده های نیازمندان تبریز
توزيع ۴هزار پرس غذاي گرم ميان خانواده هاي نيازمندان تبريز

توزیع ۴هزار پرس غذای گرم میان خانواده های نیازمندان تبریز

به همت کانون فرهنگي هنري و هيئت روضة العباس مسجد نبي اکرم (ص) تبريز، ۴ هزار پرس غذاي گرم در هفدهمين مرحله از کمک هاي مومنانه کانون و مسجد، طبخ و ميان خانواده هاي بي بضاعت توزيع شد.
شناسه خبر : 30502 تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۵۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای «فهما» از آذربایجان شرقی، صالح رسولی از برگزاری طرح «اطعام حسینی» در مسجد نبی اکرم خبر داد و اظهارکرد: در ادامه طرح مواسات و کمک‌های مؤمنانه و لبیک به امر رهبر انقلاب جهت حمایت از نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا، کانون فرهنگی هنری و هیئت روضة العباس (ع)، به پخت و توزیع ۴ هزار پرس غذای گرم در هفدهمین مرحله از کمک های همدلی خود اقدام کردند.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مسجد نبی اکرم (ص) تبریزگفت: امام علی (ع) در سخنان گهربار خود، راهکار مقابله با مشکل مالی و فقر را در صدقه و کمک به نیازمندان بیان می‌دارد، به گونه‌ای که اثر این کار موجب عنایت الهی به فرد کمک کننده می‌شود و خداوند نیز به یاری او برمی‌خیزد. قرآن کریم می‌فرماید: «مَنْ ذَا الَّذِی یُقْرِضُ اللهَ قَرْضآ حَسَنآ فَیُضَاعِفَهُ لَهُ وَ لَهُ أَجْرٌ کَرِیمٌ؛ کیست که به خدا وام نیکو دهد (و از اموالی که به او ارزانی داشته انفاق کند) تا خداوند آن را برای او چندین برابر کند؟ و برای او پاداش پر ارزشی است».
رسولی افزود: بر همین اساس و در راستای اطاعت از فرامین و منویات مقام معظم رهبری بر انفاق و کمک رسانی مؤمنانه، توسط  کانون فرهنگی هنری و درادامه فعالیت های طرح ملی «فهما» و به منظور یاری رسانی به آسیب دیدگان از بیماری کرونا، اقدام به پخت و توزیع ۴ هزار پرس غذای گرم کردند.
وی ادامه داد: این طرح که با همکاری هیئت روضة العباس(ع)  و مساعدت خیرین اجرا شد، احسان و نذورات جمع‌آوری و غذای گرم توسط خادمین هیئت و مسجد با هزینه بالغ بر ۸۰ میلیون تومان تهیه و بین خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع شد.
رسولی با بیان اینکه رزمایش مواسات و همدلی،تجلی نوع دوستی و مهربانی ملت ایران است، ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا فعالان پرتلاش مسجد و کانون فرهنگی هنری و خادمین هیئت با فعالیت های مختلف جهادی اقدام به مبارزه با این بیماری کردند و تا اواخر ماه محرم ۲۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیون تومان بین نیازمندان و جامعه هدف توزیع شده است.
وی با بیان این مطلب که قرآن کریم در برخی از آیات نیز اشاره‌ ای به نحوه کمک کردن داشته که مهم ‌ترین موردی که در این ‌باره باید رعایت کرد این است که به هنگام کمک ‌رسانی به فقیر می ‌بایست از ریا و هرگونه خودنمایی پرهیز کرد؛ گفت: غذا و بسته های معیشتی اهدایی با رعایت حفظ کرامت افراد،توسط خادمین هیئت و کانون در درب منازل به عزیزان تحویل داده می شود.
مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد نبی اکرم (ص) تبریزضمن قدرانی و تشکّر صمیمانه از آنان که با دل پرمحبت و دستانی گشاده و بخشنده همنوعان خود را چون خویش دوست دارند،خاطرنشان کرد: در حال تهیه و آماده سازی برای اجرای مرحله هجدهم از رزمایش همدلی با توزیع تعداد بیشتری ازبسته های معیشتی دیگر در ماه صفرهستیم.

کلمات کلیدی: فهما بسته معيشتي