اجرای طرح « قرآن بخوان،جایزه ببر» در کانون هاتف تبریز
اجراي طرح « قرآن بخوان،جايزه ببر» در کانون هاتف تبريز

اجرای طرح « قرآن بخوان،جایزه ببر» در کانون هاتف تبریز

به همت کانون فرهنگي هنري هاتف ،طرح « قرآن بخوان،جايزه ببر» ويژه کودکان و نوجوانان در راستاي طرح ملي «فهما» درمسجد باب الحوائج تبريز برگزار شد.
شناسه خبر : 30626 تاریخ انتشار : ۳ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۰۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، مهدی مطلبی با اشاره به نقش دوران كودكی و نوجوانی در يادگيری مفاهيم و آموزه‌های مختلف، اظهار كرد: ذهن كودک همانند لوح صافی است كه ظرفيت پذيرش نكات و مسائل مختلف را دارد و به ‌راحتی می‌توان از آن برای آموزش مفاهيم مختلف بهره گرفت.
مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری هاتف مسجد باب الحوائج تبریز گفت:  انتخاب رویکرد اصلی‌ترین گامی است که در برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در سنین کودکی باید مورد توجه قرار گیرد. این امر منجر به تلقی مناسب عموم کودکان نسبت به قرآن در دوره حساس و بنیادین سنی آنهاخواهد شد.
مطلبی افزود: برنامه‌ ریزان دلسوز و علاقه ‌مند به فعالیت‌های قرآنی اثربخش در دوره کودکی و نوجوانی در کانون فرهنگی هنری ، همواره به دنبال آن‌ هستند که همه کودکان نسبت به قرآن نگرش مطلوب و توأم با موفقیت داشته باشند؛ تا آنجا که هر کودک به اندازه فهم نسبی خود قرآن را کتابی برای زندگی بهتر یا مدرسه زندگی بداند و همواره زمینه‌های ارتباط و انس او با قرآن و بهره‌مندی از آن برای سنین بالاتر فراهم باشد.
وی اظهارکرد:برهمین اساس کانون فرهنگی هنری هاتف به همت تلاشگران خود با حضور درمساجد اقدام به اجرای طرحی باعنوان «قرآن بخوان،جایزه ببر» برای انس بیشتر کودکان و نوجوانان و جذب قرآن آموز اجرا می کند.
مطلبی با بیان این مطلب که در برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی کانون،رویکردها و اهداف مختلفی مدنظر است.تا آنجا که با توجه به جهت‌گیری‌ها و اهداف خود معرفی و شناخته شده است؛عنوان کرد:رویکردهایی مانند « حفظ قرآن»، « آموزش روخوانی قرآن» ، «انس با قرآن» و «آموزش مفاهیم قرآن» از جمله زمينه‌های آموزش مباحث قرآنی با بهره‌گيری از نيروهای متخصص در ارائه آموزش‌‌های قرآنی به دانش آموزان ‌ در کانون فرهنگی هنری می‌باشد.
مدیرمسئول کانون گفت: این برنامه در قالب طرح ملی «فهما» با حضور قاریان کودک و نوجوان به همراه والدین آنها برگزار و به شرکت کنندگان جوایزی ازطرف کانون اهداشد.
وی با بيان اين‌كه در برخورد با كودكان و تربيت آن‌ها بايد خلاقيت زيادی به ‌كار گرفته شود، تصريح كرد: به‌طور معمول برنامه‌های مختلفی در محيط کانون و مسجد برای كودكان وجود دارد كه می‌توان با اعمال خلاقيت‌ها و ظرافت‌هايی در اين برنامه‌ها، فرصت را برای نهادينه كردن آموزه‌های دينی در نسل آينده‌ ساز كشور فراهم كرد.
 مطلبی با اشاره به تأثير يادگيری مفاهيم قرآنی در كودكی و نوجوانی در دوران بزرگ‌سالی، تصریح كرد: براساس تجربيات موجود، كودكانی كه در محيط‌های آموزشی مناسب قرار گرفته‌ و به ‌تكرار و ممارست پرداخته‌اند، در دوران بزرگسالی نيز ازاستعداد و توانمندی بسيار خوبی برخوردارند و بيش از سايرين به فعاليت می‌پردازند.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری هاتف مسجد باب الحوائج،خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی هنری هاتف با مجوز ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان  درسال ۱۳۸۲ کار خود را آغاز کرده است که درطی ۱۸سال فعالیت توانسته به عنوان یکی از مجموعه‌های پویا و فعال درمسجد که بیشتر مخاطبان آن جوانان و نوجوانان هستند،درحوزه های مختلف آموزش،فرهنگ سازی،عقیدتی،اجرای برنامه های ملی و مذهبی و دیگر عنوان های مختلف وظایف خود را در چارچوب ساختار تشکیلاتی انجام دهد و اقدامات خود را در سامانه بچه های مسجد در رواق های مربوطه ثبت کند.