ویژه برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس درکانون مسجد امام حسین تبریز برگزار شد
ويژه برنامه گراميداشت هفته دفاع مقدس درکانون مسجد امام حسين تبريز برگزار شد

ویژه برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس درکانون مسجد امام حسین تبریز برگزار شد

به همت کانون فرهنگي هنري مسجد امام حسين (ع) و پايگاه مقاومت بسيج شهيد دستغيب،مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با اجراي ويژه برنامه هاي مختلف و باحضور خانواده معظم شهداء و مسئولين شهري و منطقه اي برگزار شد.
شناسه خبر : 30835 تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۰۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، حسن سبب کار ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس،اظهار کرد:مراسم چهل و یکمین سالروز آغاز هفته دفاع مقدس، درمحوطه باز مزار شهداء پارک قم تپه با حضورخانواده شهدا و مسئولین شهر و هیئت های مذهبی منطقه و اهالی محترم و فرماندهی سپاه ناحیه ویژه غدیر تبریز جناب سرهنگ شادی با برنامه های متنوع فرهنگی برگزار شد.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین (ع) قم تپه تبریز گفت: دفاع مقدس تجلی گاه اقتدار، عظمت و حقانیت انقلاب اسلامی ایران است، به یقین اقتدار و عظمت امروز نظام مرهون دفاع مقدس و جنگ هشت سالۀ حق علیه باطل است؛ رویدادی که همچون نگینی درخشان تا همیشه بر تارک تاریخ این کشور خواهد درخشید و همچون چراغی فروزان، راه های پر پیچ‌ و خم فردا را روشن خواهد کرد.

سبب کار افزود: دفاع مقدس از طرفی زمینه ساز فرهنگ مقدسی شد که طریق اتصال به ملکوت را هموار کرد و یکی از ثمرات بزرگ آن، فرهنگ سازی است که بنیان های ارزشمندی را در جامعه نهادینه ساخت و از سویی دیگر دفاع مقدس، اسلام را احیا کرد.

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب با الهام از فرهنگی که جوانان مخلص با تاسی از آن، با استکبار مقابله کردند، گفت: می‌توانیم همچنان از ارزش‌ها و آرمان‌های الهی پاسداری نموده و مشعل سعادت و امید رهایی ملت‌های ستمدیده را روشن نگه داریم.

سبب کار تاکید کرد: این برنامه ها به مناسبت هفته دفاع مقدس با هدف معرفی فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال برگزار شد چرا که وظیفه امروز ما زنده نگه داشتن یاد و نام و آرمان های شهدا است.

وی با اشاره به این عنوان که تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای جوانان و نوجوانان مهمترین هدف برنامه‌های اجرایی کانون و بسیج است،اظهار کرد: امیدواریم با اجرای چنین برنامه هایی بتوانیم نسل نوجوان و جوان را با سبک زندگی و سیره شهدا بیشتر آشنا کرده و برای آنها الگوسازی کنیم.

سبب کار در مورد برنامه های دیگر اجرایی به همین مناسبت با اشاره به برپایی ایستگاه صلواتی تصریح کرد: سخنرانی، مداحی، روایتگری دوران دفاع مقدس، تجلیل از خانواده های معظم شهداء، پیشکسوتان ۸ سال دفاع مقدس و هیئت و مداحان منطقه عطرافشانی و نثار گل به شهدای گمنام منطقه، مداحی گروهی نوجوانان، اجرای گروه سرود، با حضور فرماندهی محترم ناحیه غدیر سرهنگ شادی و زارعی فرمانده حوزه ۱۷ بسیج از جمله برنامه های اجرایی با رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین (ع) قم تپه تبریز خاطرنشان کرد: شهدا هر آنچه که داشتند در طبق اخلاص گذاشته در راه کسب رضایت خداوند تقدیم کردند و باید سعی کنیم تا روحیه ایثار، از خودگذشتگی و اخلاص شهدا در همه امور زندگی ما نهادینه شود.

کلمات کلیدی: فهما هفته دفاع مقدس