تشریح اقدامات کانون فرهنگی هنری حضرت ابراهیم تبریزدر طرح ملی ایران قوی
تشريح اقدامات کانون فرهنگي هنري حضرت ابراهيم تبريزدر طرح ملي ايران قوي

تشریح اقدامات کانون فرهنگی هنری حضرت ابراهیم تبریزدر طرح ملی ایران قوی

مديرمسئول کانون فرهنگي هنري حضرت ابراهيم (ع) تبريز گفت: با تلاش و حضور مستمر اعضاء و فعالان کانون و مسجد،با ۱۲۳۴۱ امتياز کل در سايت، در دومين رويداد ملي فهما در ايران قوي کانون حائز رتبه شايسته تقدير ويژه در کشور در بخش رواق قلم شبستان هنر شد.
شناسه خبر : 30838 تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۱۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، مجید سوار ضمن تسلیت اربعین سید و سالار شهیدان،به تشریح اقدامات یک سال گذشته کانون حضرت ابراهیم (ع) دردومین رویداد ملی فهما پرداخت.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت ابراهیم مسجد حضرت ابراهیم تبریز گفت: فهما با عنوان طرح ملی ایران قوی توسط کانون فرهنگی هنری با مشارکت فعال اعضای کانون و مسجد با اجرای برنامه های مختلف در زمینه های قرآنی،آموزش،فرهنگی،هنری،اجتماعی، برنامه های ملی و مذهبی،سلامت،گام دوم انقلاب اسلامی اجرا شد.

سوار با بیان اینکه ترویج روحیه امید و تلاش و حضور موثر و هدفمند اعضای کانون و بچه های مسجد در فضای حقیقی و هم مجازی از اهداف برنامه های اجرایی در طرح ملی فهما می باشد؛افزود: عنوان برنامه در قالب ۳ شبستان و ۱۱ رواق برنامه اجرا شده است.

وی عناوین فعالیت کانون را در شبستان ها و رواق ها ی مربوطه به شرح ذیل عنوان کرد:در شبستان هنر؛ رواق نمایش: ثبت گروه نمایش کانون با ۱۲ نفر از هنرمندان و بازیگران کانون در سایت بچه های مسجد ستاد عالی انجام شد.

شبستان هنر؛ رواق سرود

سوار با بیان اینکه ثبت گروه سرود به تعداد ۱۶ نفر از جوانان کانون از فعالیت های رواق نمایش است، افزود: فعالیت های اجرا شده توسط گروه سرود مسجدی و ارسال ۳ اثر تولید شده توسط گروه سرود کانون از فعالیت های رواق سرود است.

رواق قلم:وی ثبت آثار شاعران و نویسندگان کانون که ۱۷ نفر از نویسندگان و شاعران کانون هستند که بالای ۷۰ عنوان کتاب تاکنون تالیف و ترجمه و به چاپ رسیده است. برگزاری ۲ مورد کارگاه نویسندگی در کانون و ۳ مورد شب شعر برای نوجوانان و جوانان کانون، چاپ و نشر فصلنامه جوانه ازسال ۱۳۹۲ تاکنون و کسب مقام های اول و دوم و سوم کشوری و همچنین برگزاری ۲ مورد نمایشگاه کتاب با موضوع دفاع مقدس و۲ موردنمایشگاه عکس درایام الله دهه فجر و هفته بسیج در سال ۱۳۹۹،ثبت ۵ گروه علمی پژوهشی در رابطه با قرآن و حدیث، ولایت فقیه، شیعه شناسی، امربه معروف و نهی از منکر، بهداشت و سلامت، مهارت های زندگی، ازدواج و کارآفرینی، چاپ و نشر مجله روح خدا، مهدویت و کسب رتبه های اول و دوم کشوری وبلاگ نویسی در محراب قلم را از فعالیت های این کانون در رواق قلم برشمرد.

وی افزود: رواق نور شامل برگزاری مسابقات غیرحضوری قرآنی مدهامتان ، اجرای طرح تلاوت روزانه قرآن کریم(تلاوت نور) در مسجد و برگزاری مسابقه غیرحضوری تفسیر کوتاه قرآن کریم است.

شبستان فرهنگ؛ رواق دانش

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری، ثبت ۱۰ ایده و ۳ طرح بومی و همچنین برگزاری ۲۰ مورد کلاس های آموزشی به صورت مجازی و حضوری در سال ۱۳۹۹ برای اعضای نوجوان و جوان کانون از فعالیت های رواق دانش در طرح ملی ایران قوی عنوان کرد.

شبستان فرهنگ؛ رواق کتاب

وی به فعالیت های رواق کتاب اشاره کرد و گفت:ثبت گزارش های شنبه های کتاب و معرفی بیش از ۳۰ عنوان کتاب برای اعضای کانون به صورت مجازی و حضوری،ثبت کتابخانه در سایت بچه های مسجد،عضوگیری۲۰۰ عضو فعال در کتابخانه کانون و وجود بیش از ۱۰ هزار عنوان کتاب با موضوعات مختلف به صورت کتاب باز،همچنین ثبت بیش از ۱۰ خلاصه نویسی کتاب در سایت بچه های مسجد از فعالیت های رواق کتاب است.

شبستان فرهنگ؛ رواق همدلی

مجید سوار به فعالیت های رواق همدلی اشاره کرد و اظهار داشت:مشارکت در اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم با ثبت بیش از ۱۰ مورد،برگزاری ۱ مورد یادواره شهدای کوی شهید رستمی تبریز و حضور اعضای کانون در فراخوان روح مقاومت،همچنین برگزاری ۱۲مورد طرح ملی راهکار و همدلی حضور گروه های جهادی کانون در مناطق محروم و مناطق زلزله زده استان و ویزیت رایگان مناطق محروم توسط گروه تخصصی سلامت و پزشکان و امدادگران و پرستاران جهادگر حداقل ۱۵ مورد تاکنون برگزار شده است.پخش ۵۶۰ بسته مواد غذایی و بهداشتی در قالب کمک های مومنانه و همدلی و ضدعفونی معابر کوی شهید رستمی و پخش ۳ هزار ماسک و موارد ضدعفونی کننده توسط کانون در ایام کرونا در سال ۱۳۹۹از فعالیت های رواق همدلی است.

شبستان فرهنگ؛ رواق رسانه

وی به اهمیت حضور در عرصه فضای مجازی اشاره کرد و گفت: انتشار بیش از ۴۰ خبر در صفحه اختصاصی کانون ها در سامانه ملی بچه های مسجد و خبرگزاری شبستان در رواق رسانه است.

تولید ۴ اثر در قالب هنرهای تجسمی و صنایع دستی از فعالیت های رواق ترنج است.

شبستان نوآوری، رواق فن آوری، کارآفرینی، سایر ساماندهی

به فعالیت های شبستان نو آوری اشاره کرد و افزود: تولید ۱۰مورد اثر در فضای مجازی و ایجاد بستر آموزش مجازی  و وبیناری برای کانون ها به صورت رایگان ،ثبت ۳ مورد کسب و کار کانون، سازماندهی و ثبت اعضا و ارکان کانون در سایت بچه های مسجد و شبکه سازی و مدیریت ۲۵ کانون در سطح شهر تبریز از فعالیت های شبستان نوآوری می باشد.

گفتنی است کانون فرهنگی هنری حضرت ابراهیم (ع) با ۱۲۳۴۱ امتیاز کل در سایت، در دومین رویداد ملی فهما در ایران قوی حائز رتبه شایسته تقدیر ویژه در کشور در رواق قلم شبستان هنر شد و طی مراسمی در اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان  و مدیر ستاد استانی فهما با اهدای لوح تقدیر از مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت ابراهیم(ع)،تجلیل و قدردانی شد.