برگزاری یادواره ۳۲ شهید گلگون‌کفن محله آخونی تبریز به همت کانون نورالطریق
برگزاري يادواره ۳۲ شهيد گلگون‌کفن محله آخوني تبريز به همت کانون نورالطريق

برگزاری یادواره ۳۲ شهید گلگون‌کفن محله آخونی تبریز به همت کانون نورالطریق

به همت کانون فرهنگي هنري نورالطريق مسجد آيت الله طالقاني تبريز،مراسم گراميداشت ياد و خاطره ۳۲ شهيد گرانقدر محله آخوني با حضور مسئولين و خانواده معظم شهدا برگزار شد.
شناسه خبر : 30841 تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۲۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای «فهما» از آذربایجان شرقی، حامد مصطفی زاده از برگزاری مراسم یادواره ۳۲ شهید گرانقدر محله آخونی تبریز به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور پرشور و گسترده رزمندگان، ایثارگران، جانبازان، خانواده‌های معظم شهدا و مسئولین خبر داد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری نورالطریق مسجد آیت الله طالقانی تبریز گفت:سال‌های دوران دفاع مقدس تا همین امروز برگزاری مجالس یادواره و بزرگداشت شهدای محله‌ها سنت حسنه‌‌ای بوده که با استقبال جالب توجه مردم محلات مواجه می شود. مجالسی که قبل از هر چیز پیوندی آرمانی میان نسل سوم و چهارم انقلاب با جوانان نسل‌های اول انقلاب است. پیوندی که عدم آن باعث سقوط و استحاله تقریباً تمامی انقلاب‌های مشهور جهانی شد و البته پاسخی به تعجب تحلیل‌گران که چطور جوان امروز ایرانی پای همان آرمان‌های سه دهه قبل انقلاب ایستاده است.

مصطفی زاده با بیان اینکه شهدا از جایگاه و نقش ویژه‌ای برخوردارند تصریح کرد: شهدا باید به‌ عنوان الگو و قهرمانان واقعی به نسل جوان و نوجوانان معرفی شوند و جوانان و نوجوانان ما می‌توانند با قرار دادن شهدا به عنوان الگو و اسوه خود گام‌های تاثیرگذاری بردارند.

وی با اشاره به این موضوع که برگزاری یادواره شهدا یک جریان هویت‌ساز و موثر است و می تواند مایه اجتماع و همگرایی شود، تصریح کرد:مراسم یاد بود ۳۲ شهید گرانقدر محله آخونی تبریز همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان با سخنرانی حجت الاسلام دکتر سعید علیزاده رئیس دانشکده الهیات و با حضور سرهنگ حاتمی مدیر مرکز رشد و تعالی سپاه عاشورا،سرگرد موسوی فرمانده محترم حوزه مقاومت ۵ امام محمدباقر،آقای قلیزاده جانشین محترم دبیرخانه کانون های مساجد استان و خانواده های معظم شهدا در مسجد آیت الله طالقانی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری با بیان این مطلب که همواره باید قدردان خانواده‌های شهدا و ایثارگران باشیم چرا که امروز این امنیت و اقتدار خود را مرهون جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس هستیم؛اظهار کرد: در پایان مراسم از ۶ خانواده معظم شهدای دفاع مقدس و از خانواده بزرگوار شهید مدافع حرم«وحید فرهنگی والا» و شهید مدافع سلامت «علی همراهی» تجلیل به عمل آمد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری نورالطریق مسجد آیت الله طالقانی تبریز ضمن تجلیل و قدردانی صمیمانه از بچه های مسجدی و با اخلاص گروه جهادی کانون  و بسیج که همواره در مناسبت های مختلف تلاش و همت می کنند که برنامه ها به بهترین شکل ممکن اجرا شوند، خاطرنشان کرد: یادواره شهدا در واقع نگاهی گذرا به زندگی سراسر ایثار و رشادت شهدا است و برگزاری مراسم این چنینی می تواند الگوهای برتری را به نسل جدید معرفی کند.

کلمات کلیدی: يادواره شهدا فهما