نذر حسینی کانون شهدای دستمالچی تبریز درهجدهمین مرحله کمک های مومنانه
نذر حسيني کانون شهداي دستمالچي تبريز درهجدهمين مرحله کمک هاي مومنانه

نذر حسینی کانون شهدای دستمالچی تبریز درهجدهمین مرحله کمک های مومنانه

کانون فرهنگي هنري شهداي دستمالچي تبريز با مشارکت خيرين و پايگاه مقاومت بسيج، هجدهمين مرحله از کمک هاي مومنانه خود را در ايام صفر اجرايي کرد.
شناسه خبر : 30845 تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۵۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، اصغر آقاجانی از اجرای مرحله هجدهم کمک های مومنانه با پخت ۱۵۰ کیلوگرم شله زرد به همت فعالان کانون فرهنگی هنری، خیرین، اعضای پایگاه بسیج مسجد و توزیع آن در میان خانواده های منطقه در قالب احسان امام حسین (ع) همزمان با اربعین حسینی،خبر داد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای دستمالچی تبریز گفت: نذر یکی ازسنتهای اجتماعی مسلمانان است که آداب خاص خود را داشته و یک حسنه محسوب می‌شود.

آقاجانی با تأکید بر اینکه نذر در کنار اینکه یک عبادت بوده و وسیله تقرب به پروردگار متعال است، تصریح کرد: این امر باعث ماندگاری فرهنگ اباعبدالله الحسین(ع) بوده و دشمنی که سال‌ها بر اساس آیه قرآنی که می‌فرماید دشمن همیشه در تلاش خاموش کردن نور خداوند است؛ پس می‌توان گفت چون امام حسین(ع) نور الهی است و در زیارت ایشان نیز آمده است، دشمن برای خاموشی این نورعظیم همه کار انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه ترویج و اشاعه‌ فرهنگ احسان و انفاق در جامعه از اهداف حائز اهمیت طرح احسان حسینی بوده؛افزود: برهمین اساس فعالان کانون فرهنگی هنری این امر احسان را با مشارکت خیرین و پایگاه مقاومت بسیج مسجد،۱۵۰ کیلوگرم شله زرد به نیت امام حسین (ع) تهیه و پخت و توسط اعضای کانون دربین خانوارهای منطقه توزیع شد.

آقاجانی با بیان اینکه این شعله ‌زرد در ۲ دیگ پخت شده است، افزود: اعتبار هزینه شده در این نذر حسینی (ع) توسط خیرین و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تامین شده است.

وی تصریح کرد: برای پخت این شله ‌زرد نذری بیش از ۲۵ کیلوگرم برنج، شکر، ۶ لیتر گلاب، ۳ کیلوگرم کره، ۸ مثقال زعفران و ۳ کیلوگرم هل، دارچین و خلال بادام استفاده شد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای دستمالچی تبریز شرکت درمراسم پیاده روی جاماندگان اربعین و برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در دانشگاه فرهنگیان برگزارشد را ازدیگر برنامه های اجرایی کانون و مسجد در این ایام برشمرد، خاطرنشان کرد: خیرین با برپایی سفره‌های اطعام، توزیع غذای گرم و سبدهای غذایی بین محرومان منطقه می‌کوشند تا در ایام سوگواری ماه محرم و صفر بخشی از نیازهای ضروری آنها را تأمین کنند.

کلمات کلیدی: فهما نذر غذاي محرم