کمک مومنانه با اهدای لوازم التحریر به دانش آموزان بی بضاعت توسط کانون فاطمة الزهرا تبریز
کمک مومنانه با اهداي لوازم التحرير به دانش آموزان بي بضاعت توسط کانون فاطمة الزهرا تبريز

کمک مومنانه با اهدای لوازم التحریر به دانش آموزان بی بضاعت توسط کانون فاطمة الزهرا تبریز

بانوان پرتلاش کانون فرهنگي هنري فاطمة الزهرا(س) شهرک ارم تبريز،بيستمين مرحله ازکمک هاي مومنانه خود را همزمان با آغاز مهر تحصيلي،به نيابت از شهداء با اهداي ۱۰۰ بسته لوازم التحرير به دانش آموزان بي بضاعت ،اجرايي کردند.
شناسه خبر : 30889 تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» در استان آذربایجا شرقی، سیداحمد موسوی از اجرای مرحله بیستم کمک های مومنانه بانوان کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا (س) به نیابت از شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم و سلامت با تهیه و اهدای ۵۰ بسته لوازم التحریر و ۵۰ عدد کیف مدرسه،خبر داد.

مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا شهرک ارم تبریز گفت:مبنای نیکوکاری و رسیدگی به کار مردم و نیازمندان در اسلام تقوی و پرهیزکاری است و قرآن مجید در آیه ۲ سوره مائده به این امر اشاره دارد و می فرماید بر امور نیک و تقوی، تعاون و همکاری نمایید. انسان مسلمان باید در پی رفع حوایج برادر مسلمان باشد و سعی کند تا می تواند به هر صورت ممکن به آنان یاری دهد زیرا در روایت آمده است : هرگاه مسلمانی رفع گرفتاری مسلمانی را می کند خداوند به او خطاب می نماید که پاداش تو بر من و برای تو غیر از بهشت را نمی پسندم.

موسوی با بیان اینکه از منظر قرآن کریم، ثروتمندترین افراد کسانی هستند که در نیکی کردن به دیگران همواره پیش‌قدم هستند؛افزود: برهمین اساس بانوان تلاشگر و همیشه در صحنه کانون و مسجد،با هدف اینکه در شروع سال تحصیلی جدید دانش آموزان نیازمندی هستند که به دلیل عدم توان مالی برای تهیه لوازم التحریر و کیف مدرسه دچار مشکل شده و چه بسا نتوانند تحصیل کنند،درهمین راستا تعداد ۵۰ عدد کیف مدرسه و همچنین تعداد ۵۰ بسته لوازم التحریر به دانش آموزان نیازمند در اقدامی خودجوش و جهادی،تهیه و اهدا شد.

وی عنوان کرد: بسته های تهیه شده شامل کیف کوله مدرسه،دفتر مشق،دفتر نقاشی،مداد رنگی،بسته مداد و دیگر لوازم لازم برای دانش آموز دبستان بوده است.

موسوی با اشاره به اینکه جامعه هدف دریافت کننده بسته های لوازم التحریر از قبل توسط اعضای کانون شناسایی شده بودند؛گفت: توزیع این بسته ها با رعایت و حرمت کرامت انسانی،توسط برادران کانون شبانه و در درب منزل به این نورچشمان عزیز اهدا شد.

مسئول فرهنگی کانون یادآور شد: در مرحله اول کمک به تحصیل دانش آموزان بی بضاعت و مرحله نوزدهم کمک مومنانه در هفته اول شهریور ماه سال جاری، ۵۰ بسته لوازم التحریر و وسایل کمک آموزشی تهیه شده و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

موسوی با این عنوان که کمک به دانش‌آموزان کم بضاعت علاوه بر پاداش دنیوی موجب پاداش در قیامت نیز خواهد شد، چرا که این کمک‌ها در راه کسب علم و دانش دانش‌آموزان هزینه می شود،بیان کرد: هزینه این مرحله ازکمک های مومنانه توسط بانوان کانون و مسجد تامین و بالغ بر مبلغ ۱۰ میلیون تومان برای خرید لوازم مدرسه هزینه شده است.

مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا شهرک ارم تبریز ضمن تجلیل و قدردانی صمیمانه از بانوان کانون و مسجد که همواره و درهمه حال یاری رسان هستند، خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای کمک به تحصیل دانش آموزان بی بضاعت  صورت گرفت و امیدواریم توانسته باشیم لبخندی بر لبان این دانش آموزان نشانده و از دغدغه والدین آنها برای خرید لوازم التحریر و کیف مدرسه کاسته باشیم.