امضای تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه تشکیل قرارگاه استانی احیاء بینش امر به معروف در تبریز
امضاي تفاهم‌نامه همکاري سه جانبه تشکيل قرارگاه استاني احياء بينش امر به معروف در تبريز

امضای تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه تشکیل قرارگاه استانی احیاء بینش امر به معروف در تبریز

تفاهم‌نامه همکاري سه جانبه « تشکيل قرارگاه استاني احياء بينش امر به معروف» مابين دانشگاه آزاد اسلامي استان آذربايجان شرقي، ستاد امر به معروف و نهي از منکر و موسسه بينش مطهر استان منعقد شد.
شناسه خبر : 30890 تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۲۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، مجید سوار از امضای تفاهم نامه مشترک موسسه بینش مطهر با ستاد امر به معروف و نهی از منکر و دانشگاه آزاد اسلامی استان در زمینه فرهنگ سازی این مقوله دینی خبر داد و گفت:این تفاهم نامه با موضوع همکاری و تشریک مساعی جهت راه اندازی «قرارگاه مرکزی احیای بینش امر به معروف و نهی ازمنکر و مطالبه گری دانشگاهیان» منعقد و امضاء شد.

مسئول دبیرخانه بینش مطهراستان آذربایجان شرقی افزود: موسسه بینش مطهر با برخورداری از اساتید مجرب حوزوی و دانشگاهی، می تواند بستر مناسبی را برای ستاد امر به معروف و نهی از منکربرای برگزاری دوره های آموزشی و مباحث تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه اجتماعی فراهم کند.

وی احیاء و ترویج گفتمان امر به معروف و نهی ازمنکر و فرهنگ مطالبه گری از مسئولین در سطح جامعه،فراهم آوردن بستر مشارکت و عضویت آحاد جامعه در گروه های تخصصی مطالبه گری،نهادینه سازی فرهنگ مسئولیت پذیری،مشارکت جویی،مشارکت پذیری و مطالبه گری در نوجوانان و جوانان درحیطه های عمومی و تخصصی،استفاده حداکثری از ظرفیت اساتید،کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در راستای احیاء و ترویج گفتمان امر به معروف و نهی ازمنکر را از اهداف اصلی تفاهم نامه عنوان کرد.

سواربا تاکید بر هدف موسسه بینش مطهر مبنی بر تحقق رسالت اجتماعی گفت: موسسه بینش مطهر با توجه به گستره ای که در استان و پوشش دهی تعداد زیادی اندیشه جو می تواند پیوندخوبی را بین مسائل مختلف و جامعه هدف دانشگاهی ایجاد کند و فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را گسترش دهد،اظهار کرد:تشویق و معرفی بینش پژوهان توانمند جهت عضویت در گروه های تخصصی و عمومی،برگزاری دوره های مستمر و تکمیلی،معرفی مربی،تامین محتوای آموزشی،سنجش مستمر دوره ها و صدور گواهی را از وظایف موسسه بینش مطهربرشمرد.

وی بهره گیری از تمامی سازوکارهای ممکن جهت تشکیل گروه های تخصصی و عمومی مطالبه گری و امر به معروف و نهی از منکر در سطح واحدها،استان و کشور تحت نظارت اساتید و مدیران معتمد با هماهنگی ستاد با جلب همکاری ریاست واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان شورای امر به معروف با استفاده از ساز وکارهای انگیزشی مطابق با بخشنامه مربوط،فراهم آوردن زمینه و بستر ارائه آموزش های لازم به گروه های تخصصی توسط ستاد و موسسه باهمکاری معاونت توانمند سازی مرکز،راه اندازی کرسی های آزاداندیشی و ترویجی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر را از تعهدات مرکز نام برد.

سوار با عنوان اینکه امر به معروف و نهی از منکر کار بسیار حساس و تخصصی است، تاکید کرد: گاهی یک تذکر بی مورد، نتیجه عکس می دهد؛ در صورتی که برخورد مناسب تحول ایجاد می کند و دانشگاه آزاد اسلامی این توان را دارد که در زمینه فرهنگ سازی این مقوله دینی پیشگام باشد.

مسئول دبیرخانه بینش مطهراستان خاطرنشان کرد: ارتباط و همبستگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه می تواند اثرگذاری اجتماعی و مجازی بیشتری داشته باشد تا این واجب الهی که از شاخص های حکومت دینی است، متجلی شود.

کلمات کلیدی: فهما تفاهم نامه