برپایی ایستگاه صلواتی به مناسبت رحلت پیامبر رحمت در تبریز
برپايي ايستگاه صلواتي به مناسبت رحلت پيامبر رحمت در تبريز

برپایی ایستگاه صلواتی به مناسبت رحلت پیامبر رحمت در تبریز

ايستگاه صلواتي به مناسبت ايام سوگواري دهه آخر ماه صفربه همت اعضاي کانون فرهنگي هنري شهداي سرخاب مسجد صفاي بني هاشم برپا شد.
شناسه خبر : 30965 تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۱۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، جعفر محمدخانلی از برپایی ایستگاه صلواتی به همین مناسبت خبر داد و گفت: سبک زندگی پیامبر اسلام (ص) آخرین نسخه الهی است که از طرف خداوند به بشر معرفی شد و آن سبکی است که می تواند به بهترین شکل بشر را به اهداف عالیه خود برساند چه در سطح مادی دنیوی و چه در سطح معنوی اخروی و سرانجام آن رسیدن به مقام رضایت و قرب الهی است. ابعاد زندگی پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) یک اقیانوس بی پایان معرفتی است که یک سوی آن رو به سوی عالم خلق است و سوی دیگر آن رو به عالم غیب و خارج از طور عقل انسان هاست.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهدای سرخاب مسجد صفای بنی هاشم تبریز افزود: همزمان با ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر به مناسبت رحلت پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اعضای کانون فرهنگی هنری و بچه های مسجد اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی درمنطقه کردند.

وی ادامه داد: یکی از عظیم ترین نعمت الهی برای انسان وجود پیامبر اکرم(ص) است که زندگی ایشان از همه‌ ابعاد، یک زندگی‌ همراه با کار و تلاش، تکامل و تعالی روحی یک انسان است.زندگی پر برکت ایشان را باید معیاری برای سبک زندگی اسلامی دانست.

مدیرمسئول با بیان اینکه فضای  مسجد نیز متناسب با این مناسبت فضاسازی و سیاه پوش شده تا در این ایام مراسم عزاداری برپا شود؛اظهارکرد:برپایی ایستگاه صلواتی توسط کانون همچون برگزاری برنامه های بصیرتی و روشنگری به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن (ع) و با هدف زنده نگه داشتن یاد این ایام برگزار شد.

محمدخانلی با بیان اینکه برنامه در قالب طرح ملی «فهما» اجرایی شد، گفت: برپایی این ایستگاه صلواتی که با همکاری هیئت امنا مسجد ، کانون و بسیج برپا شد و محبان اهل بیت اقدام به توزیع چای و کیک بین اهالی منطقه کردند.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهدای سرخاب مسجد صفای بنی هاشم ضمن تجلیل و قدردانی از تلاشگران در برپایی این ایستگاه و خیرین، خاطرنشان کرد: تبیین شخصیت و مقام والای پیامبر اکرم (ص) برای مردم و احترام به شخصیت دینی ایشان هدف و رویکرد برگزاری این مراسم است که باید مورد توجه قرار بگیرد.