بیش از 60 درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در روستاها فعالیت دارند
بيش از 60 درصد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان‌شرقي در روستاها فعاليت دارند
مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی:

بیش از 60 درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در روستاها فعالیت دارند

هادي نيا گفت: بيش از 60 درصد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان آذربايجان‌شرقي در روستاها فعال است که نشان از اهميت ديدگاه ترويجي ستاد فهما در حوزه فرهنگ روستايي مي باشد.
شناسه خبر : 31065 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۳۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «محمد هادی نیا» در جمع اصحاب رسانه که به مناسبت 19 مهر ماه سالروز بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در زمینه کانون های فرهنگی هنری مساجد ترتیب یافت، به تشریح نقش و اهمیت فعالیت کانون های فرهنگی هنری در مناطق روستایی، محروم و دورافتاد پرداخت.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که 15 مهر روز ملی روستا و عشایر فرستی برای کانون های مساجد روستایی برای برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی هنری بوده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه صدها برنامه ابتکاری و خلاقانه از سوی فعالان مسجدی روستاهای استان اجرا شد.

وی گفت: تجلیل از نوجوان روستای شیرامین شهرستان آذرشهر، تهیه مستند روستایی زنوزق شهرستان مرند، برپایی نمایشگاه عکس مجازی مینو با موضوع روستا و طبیعت، دیدار با هنرمندان و پیشکسوتان فرهنگ و هنر روستا وعشایر کلیبر، مسابقه عکاسی چشم انداز کلیبر و اجرای طرح «مسجد، مدرسه و تابستان» در کانون های روستایی استان از جمله این برنامه ها بوده است.

هادی نیا افزود: مشارکت در اجراي طرح قرآني1454در سطح  40 باب از كانونهای فرهنگی هنری مساجد روستایی، اجرای برنامه های آموزشی به صورت حضوری و مجازی، تولید فیلم مستند «یولغون» در مراغه، توزیع بسته معیشتی توسط کانونهای فرهنگی و هنری مساجد روستایی از دیگر برنامه های اجرا شده در کانونهای مرتبط  روستایی و عشایری بوده است.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی افزود: ترویج فرهنگ پرداخت زکات از خرمن، برگزاری مسابقه پیامکی کتاب خوانی ویژه عید غدیرخم، غبار روبی مزار شهدا در هفته دفاع مقدس و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، اجرای طرح چهل قربانی تا اربعین حسینی و همچنین برگزاری ده ها مسابقه فرهنگی، هنری، قرآنی و ورزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله دیگر برنامه های اجرا شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ارایه گزارشی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی در استان آذربایجان شرقی یادآور شد: بیش از 60 درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌شرقی در روستاها فعال است که نشان از اهمیت دیدگاه ترویجی ستاد فهما در حوزه فرهنگ روستایی می باشد.

هادی نیا با اشاره به مشارکت گسترده فعالان مسجدی روستاها در رویدادهای مختلف فرهنگی هنری ستاد کانون های مساجد کشور گفت: رویداد ملی فهما در سومی سال خود شاهد مشارکت  قابل قبول با توجه به لحاظ امکانات و دسترسی به اینترنت و سواد رسانه ای کادر  و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی است که امیدواریم فعالان مسجدی این مناطق بتوانند در نهایت حائز رتبه های برگزیده در رواق‌های 12 گانه شوند.

کلمات کلیدی: فهما کانون های مساجد