هنرمندان مسجدی آذربایجان‌شرقی شناسایی و حمایت می‌شوند
هنرمندان مسجدي آذربايجان‌شرقي شناسايي و حمايت مي‌شوند
همزمان با سومین رویداد ملی فهما؛

هنرمندان مسجدی آذربایجان‌شرقی شناسایی و حمایت می‌شوند

همزمان با برگزاري سومين رويداد ملي فهما؛ هنرمندان فعال در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي شناسايي و حمايت ميشوند.
شناسه خبر : 31180 تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۳۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «محمد هادی نیا» از آغاز سومین رویداد ملی فهما با شعار «به توان مردم» خبر داد و اظهار داشت: این رویداد در قالب سه شبستان و 12 رواق طراحی و اجرا می شود که یکی از رواق ها با عنوان ترنج در شبستان هنر با محوریت توجه به هنرهای تجسمی در مساجد شکل گرفته است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: رواق ترنج با هدف شناسایی، تربیت و معرفی هنرمندان متعهد مسجدی، کشف استعدادها و همچنین حمایت از هنرمندان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد طراحی شده است.

 وی ادامه داد: این رواق شامل دو بخش ثبت آثار هنری و ثبت نمایشگاه‌های آثار تجسمی است که هنرمندان فعال در رشته های مختلف هنرهای تجسمی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند با مراجعه به سایت بچه های مسجد به آدرس www.bachehayemasjed.ir آثار خود را برای رقابت در جشنواره ملی ترنج به ثبت برسانند.

هادی نیا با بیان این‌که هنرمندان آزاد نیز می‌تواند با مراجعه به سایت www.toranjfestival.ir برای ثبت اثر خود اقدام کنند، گفت: این جشنواره در ۴ رشته نقاشی، گرافیک رایانه ای، عکاسی و خوشنویسی و در سه بخش آزاد، کانونی و روستا و عشایر برگزار می شود.

وی با بیان این‌که جشنواره در ۵ موضوع قرآن و سیره، مسجد وگام دوم انقلاب، پیشرفت و امید به آینده، مقاومت و عزت ایرانی برگزار می‌شود، یادآور شد: نقش مساجد در بهداشت و سلامتی مردم و کنترل و مقابله با بیماری کرونا موضوعات بخش ویژه این جشنواره است.

هادی‌نیا با بیان این‌که آخرین مهلت ثبت مشخصات و بارگزاری آثار در سامانه بچه های مسجد شانزدهم آبان ماه است، افزود: رویداد ملی فهما در سه شبستان، 12 رواق و 40 عنوان برنامه با مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور برگزار می شود.

کلمات کلیدی: رواق ترنج فهما