کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در عرصه تولیدات رسانه‌ای فعال هستند
کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در عرصه توليدات رسانه‌اي فعال هستند

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در عرصه تولیدات رسانه‌ای فعال هستند

هادي نيا گفت: همزمان با رويداد ملي فهما؛ اعضاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان ‌آذربايجان شرقي در زمينه توليدات چند رسانه اي و خبري فعاليت مي کنند.
شناسه خبر : 31293 تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان آذربایجان شرقی، «محمد هادی نیا» با بیان این‌که اجرای رویداد ملی فهما با شعار «به توان مردم» تا پایان آذر ماه سال جاری تداوم خواهد داشت، اظهار داشت: این طرح به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سومین سال برگزاری در قالب سه شبستان «فرهنگ»، «هنر» و «نوآوری» و 12 رواق نور، کتاب، دانش، همدلی، رسانه، سرود، فیلم، نمایش، ترنج، قلم، کارآفرینی، فن آوري در حال اجرا است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این طرح ملی با ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های مساجد کشور تلاش می‌کند در راستای تقویت مؤلفه‌های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد، گام بردارد.

وی از استقبال فعالان فرهنگی و هنری کانون های مساجد استان در سومین رویداد ملی فهما خبر داد و افزود: این طرح مبتنی بر اقتضائات روز و قابلیت‌ها و مقدورات بومی، کارکردها و فعالیت‌های مبتکرانه کانون‌ها و استفاده هدفمند از ظرفیت رسانه و فن‌آوری‌های نوین اجرا می‌شود.

هادی‌نیا با بیان این‌که رواق رسانه در رویداد ملی فهما با هدف ارتقای سطح سواد رسانه‌ای و گسترش کمی و کیفی تولیدات چند رسانه‌های کانون های فرهنگی هنری مساجد طراحی شده است، گفت: عموم اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی می توانند با ورود به پنل کاربری خود در سامانه بچه های مسجد نسبت به ثبت اخبار کانون و تولیدات چند رسانه ای خود اقدام کنند.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی افزود: در رواق رسانه که دارای 1400 امتیاز در رویداد فهما است؛ ثبت اخبار کانون، دوره آموزشی سواد رسانه ای، تولید و انتشار محصولات چند رسانه‌ای، عضو جدید در پیام‌رسان گپ و فعالیت های خودجوش(ابتکاری و محلی) پیش بینی شده است.

وی افزود: موشن‌گرافی، نماهنگ، پادکست، نشریه الکترونیکی، عکس نوشته، پوستر و اینفوگرافیک؛ قالب های ثبت در بخش تولیدات چند رسانه ای است که پس از ارزیابی کارشناسان استانی و تائید ستاد کشوری مورد ارزیابی و داوری نهایی قرار می گیرد، ضمن این‌که امتیاز فهما برای آن کانون نیز به ثبت می رسد.

هادی‌نیا با بیان این‌که کانون برای بهره مندی از امتیاز فهما در رواق رسانه بایستی تولیدات چند رسانه ای خود را در یکی از بسترهای شبکه های اجتماعی، رسانه های مکتوب، صدا و سیما و سایر فضاهای چند رسانه ای موجود در کشور انتشار دهند، گفت: در این بخش خلاقیت، ابتکار، نوآوری و تازگی اثر نیز مورد نظر است.

وی یادآور شد: مدیران مسئول و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی می توانند پس از مراجعه به سامانه بچه های مسجد به آدرسwww.bachehayemasjed.ir  پس از کلیک روی گزینه رویداد فهما، در شبستان فرهنگ به رواق رسانه مراجعه کرده و نسبت به ثبت فعالیت های صورت گرفته در این زمینه اقدام کنند.

کلمات کلیدی: فهما سواد رسانه اي