تولید مستند روایی «نوای جان» در مراغه آغاز شد
توليد مستند روايي «نواي جان» در مراغه آغاز شد

تولید مستند روایی «نوای جان» در مراغه آغاز شد

مدير کانون فرهنگي هنري نبي اکرم(ص) مراغه گفت: توليد مستند «نواي جان» که قاريان معمر را به تصوير مي‌کشد، در اين کانون آغاز شد.
شناسه خبر : 31294 تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۴۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، مجید کریمی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این مستند روایتی از میان سایه روشن لحظه‌های رفته‌ی مومنانی گمنام و پرورده مهر پروردگار است؛ الحانی برآمده از سودای جان وقتی بندگان از سر شوق با رحیمی سخن می‌گویند.

«یاسر عطار»، نویسنده و کارگردان این فیلم مستند نیز خاطرنشان کرد: در میان پژوهش‌های این سالیان توسط اساتید محترم فن قرائت درباره سنت‌های حرفه‌ای قرائت قرآن،جای پرداختن به مکتب قرائت‌های بومی و سنتی خالی است؛ نوای پیرقاریانی‌ که با رفتن‌شان‌ الحان‌شان نیز از میان می‌رود.

گفتنی است، «رحیم خاکی» استاد و داور بین‌المللی قرآن کریم مشاور عالی تولید این مستند و «سیاک جاوید» مدیر تصویربرداری آن را بر عهده دارند.

مستند در ۷۰ دقیقه و به صورت روایی در کانون فرهنگی و هنری نبی اکرم(ص) مراغه تهیه می‌شود و عوامل آن به جای‌جای کشور سفر خواهند کرد. 

«عطار»، نویسنده و کارگردان این فیلم مستند تاکنون نویسندگی «غذاهای آذربایجان»، «لالایی‌های مادرانه»، «سهند» و «مفاخر آذربایجان» را در سوابق کاری خود ثبت کرده و علاوه آن «گدایان ره کوی جلال» و مستند «خاک پاک» را نیز نویسندگی و کارگردانی کرده است.

کلمات کلیدی: مستند ستاد فهما