رواق نور بستری برای ثبت فعالیت قرآنی کانون‌های مساجد است
رواق نور بستري براي ثبت فعاليت قرآني کانون‌هاي مساجد است

رواق نور بستری برای ثبت فعالیت قرآنی کانون‌های مساجد است

هادي نيا گفت: رواق نور در سومين رويداد ملي فهما بستري مناسب براي ثبت فعاليت و کشف استعداد هاي قرآني اعضاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد است.
شناسه خبر : 31374 تاریخ انتشار : ۱ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۱۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «محمد هادی نیا» از آغاز روند اجرایی سومین رویداد ملی فهما در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با شعار «به توان مردم» خبر داد و اظهار داشت: این رویداد در قالب سه شبستان و 12 رواق طراحی و اجرا می شود که یکی از رواق ها با عنوان «رواق نور» در ذیل شبستان فرهنگ طراحی شده است تا کانون های فرهنگی هنری بتوانند فعالیت های قرآنی خود را در سامانه بچه های مسجد به آدرس bachehayemasjed.ir بارگذاری کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این رواق با محوریت ۶ فعالیت قرآنی ثبت طرح تلاوت نور، رویداد قرآنی مسابقات مدهامتان، طرح آموزشی قرآن، امید زندگی، جلسات سنتی قران، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه، دوره آموزشی کوثر رسالت و همچنین فعالیت های خودجوش و ابتکاری و محلی را شامل می شود. 

وی اضافه کرد: این رواق با هدف شناسایی ظرفیت ها و استعدادهای قرآنی کانونه‌ای فرهنگی هنری مساجد، تربیت و معرفی چهره های موفق و فعال مسجدی، قرآنی، و همچنین ایجاد بستر حمایت از فعالیت های موثر قآانی و چهره های برتر عرصه های قرانی مساجد طراحی شده است.

هادی نیا ادامه داد: در راستای اجرای سومین رویداد ملی فهما، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و اعضای قرآنی می توانند آثار و فعالیت خود را برای رقابت در این رویداد در واق نور، به ثبت رسانده و از امتیازات و حمایتهای مربوطه لحاظ شده بهره مند شوند.

وی با بیان این‌که آخرین مهلت ثبت فعالیت ها تا 30 آذر ماه سال جاری می باشد، از مدیران محترم کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در خواست کرد تا در خصوص تسریع در بارگزاری فعالیت ها در"سامانه بچه های مسجد" و  پرهیز از نگهداری درج فعالیت‌ها برای روزهای پایانی مهلت مقرر- تمهیدات لازم را فراهم بیاورند.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مدیران محترم مسجدی می توانند با اطلاع رسانی و انگیزه بخشی به اعضا، ثبت دقیق گزارشات و عملکرد کانون در فهما، اجرای فعالیت های موثر با رعایت پروتکل های بهداشتی و ضوابط ستاد کرونا، تعامل در قالب شبکه رابطین فهما، استفاده حداکثری از ظرفیت مردمی محله در ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌ها با شعار به توان مردم، ارتباط مستمر با ستاد استان در فعالسازی این رواق اقدام کنند.

کلمات کلیدی: فعالان قرآني فهما