هنرمندان فعال مسجدی در عرصه تئاتر و نمایش شناسایی می‌شوند
هنرمندان فعال مسجدي در عرصه تئاتر و نمايش شناسايي مي‌شوند

هنرمندان فعال مسجدی در عرصه تئاتر و نمایش شناسایی می‌شوند

هادي‌نيا با اشاره به سومين رويداد ملي فهما با شعار «به توان مردم» اظهار کرد: در اين راستا هنرمندان فعال مسجدي در عرصه تئاتر و نمايش استان آذربايجان شرقي شناسايي مي‌شوند.
شناسه خبر : 31428 تاریخ انتشار : ۴ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۴۹

«محمد هادی‌نیا» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، رویداد ملی فهما در سومین سال اجرا در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور توانسته با اقبال عموم فعالان مسجدی به ویژه هنرمندان رشته های مختلف هنری مواجه شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این رویداد با مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های مساجد کشور تلاش دارد در راستای تقویت مؤلفه‌های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد، گام بردارد.

وی یادآور شد: در قالب این طرح عموم فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند فعالیت های خود را در قالب سه شبستان و 12 رواق تخصصی ثبت کرده و ضمن دریافت امتیاز برای خود و کانون؛ بتوانند سطح کیفی آثار خود را با دیگر گروه های فعال مسجدی در سراسر کشور ارزیابی کنند.

هادی نیا با بیان این‌که رواق نمایش یکی از رواق‌های پنج گانه شبستان هنر در سامانه بچه های مسجد به آدرس bachehayemasjed.ir شناخته می شود، افزود: رواق نمایش به دنبال اثبات هویت هنری گروه های تئاتر مسجدی بوده و درصدد ارتقای فنی و دانش هنری بچه های مسجد است.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که شاخص‌ ارزیابی در این رواق، ابتدا تولید اثر هنری و ثبت گروه نمایش است، تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند پس از درج مشخصات و اطلاعات گروه؛ آثار و تولیدات  نمایشی در رشته های صحنه ای، خیابانی، عروسکی، پانتومیم، تعزیه، جنگ و استندآپ را در رواق نمایش ثبت کنند.

وی افزود: مستندات این فعالیت شامل عکس و فیلم اجرای گروه است که بایستی خلاصه نمایشنامه نیز  در بخش مربوطه بارگذاری شود. آثار ثبت شده در این رواق می‌تواند در جشنواره تئاتر بچه هاي مسجد نيز شرکت داده شود.

هادی نیا با بیان این‌‎که آخرین مهلت ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد؛ سی‌ام آذر ماه سال جاری است، افزود: کانون‌های فرهنگی هنری فعال در رواق نمایش می توانند جلسات نقد و بررسی نمایش را نیز به همراه مستندات مربوطه و تاریخ برگزاری در این رواق ثبت کرده و از امتیازات ویژه آن بهره‌مند شوند.