ساماندهی و تقویت گروه‌های سرود مسجدی به همت ستاد فهما آذربایجان‌شرقی
ساماندهي و تقويت گروه‌هاي سرود مسجدي به همت ستاد فهما آذربايجان‌شرقي

ساماندهی و تقویت گروه‌های سرود مسجدی به همت ستاد فهما آذربایجان‌شرقی

ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان‌شرقي همزمان با سومين سال اجراي رويداد ملي فهما؛ گروه‌هاي سرود مسجدي را ساماندهي و تقويت مي کند.
شناسه خبر : 31851 تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۳۲
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «محمد هادی نیا» با اشاره به روند رقابت اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در قالب رویداد ملی فهما اظهار داشت: رواق سرود یکی از رواق های دوازده‌گانه طرح ملی «ایران قوی» است که از فعالیت های مهم هنری در کانون های فرهنگی هنری مساجد محسوب می شود.
مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی ادامه داد: فعالیت رواق سرود ذیل طرح ملی «ایران قوی» فرصتی خوبی برای ثبت گروه های سرود و به‌روزرسانی گروه های ثبت شده در سامانه بچه های مسجد می‌باشد که به زبانی شیوا و شیرین مفاهیم دینی مذهبی و ملی انقلابی را به همه اقشار جامعه منتقل می کند.
وی با بیان این‌که ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی همزمان با سومین سال اجرای رویداد ملی فهما؛ گروه‌های سرود مسجدی را ساماندهی و تقویت می کند، گفت: پرورش و به کارگیری خلاقیت های هنری بچه های مسجد در رشته سرود و تولید آثار فاخر در این عرصه از دستاورد های مهم این رواق است.
هادی نیا با بیان این‌که رواق سرود کشف و تقویت استعداد های جوان در حوزه سرود های مذهبی و انقلابی را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: عموم کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان می‌توانند سرودهای تولیدی و تقلیدی خود را  در موضوعات 16 گانه  این رواق، در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند.
مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی افزود: ایثار و شهادت، بصیرت افزایی، زن و خانواده و مسجد و کانون از جمله این موضوعاتی هستند که گروه‌های سرود مساجد می توانند با موضوع مناسبت های مختلف از جمله دهه ولایت، دهه کرامت، روز ملی حجاب و عفاف، ماه‌های محرم و صفر، هفته جهانی مساجد و هفته دفاع مقدس ثبت کنند.
وی با بیان این‌که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند سرودهای اجرا شده بدون مناسبت خاص را نیز در این رواق ثبت کنند، تصریح کرد: مدیران مسئول کانون دارای گروه سرود ثبت شده می تواند در سامانه بچه های مسجد با زدن گزینه مربوطه در جشنواره های سرود صدای انقلاب و سردار آسمانی شرکت کنند.
هادی نیا با بیان این‌که طرح آواهای کریمانه از برنامه های رواق سرود به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت بوده است، افزود: سه گروه سرود از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی جزو گروه‌های منتخب این جشنواره بوده است.
گفتنی است، طبق جدول امتیازات سومین رویداد ملی فهما؛ رواق سرود 1400 امتیاز است که عموم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان می توانند فعالیت های خودجوش خود را در این عرصه را در سامانه بچه های مسجد به آدرس الکترونیکی bachehayemasjed.ir ثبت کنند.
کلمات کلیدی: گروه سرود فهما