فیلم‌سازان مسجدی در کانون‌های فرهنگی هنری فعال می‌شوند
فيلم‌سازان مسجدي در کانون‌هاي فرهنگي هنري فعال مي‌شوند

فیلم‌سازان مسجدی در کانون‌های فرهنگی هنری فعال می‌شوند

همزمان با رويداد ملي فهما؛ عموم فعالان عرصه فيلم و سينما در کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد مي توانند آثار خود را در رواق فيلم ذيل شبستان هنر ثبت کنند.
شناسه خبر : 32013 تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۲۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، محمد هادی‌نیا اظهار داشت: طرح ملی فهما در سومین سال خود که با شعار «به توان مردم» به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ویژه اعضای کانون‌های مساجد آغاز شده است، به دنبال ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های مساجد کشور است.

مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که رویداد ملی فهما در راستای تقویت مؤلفه‌های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد، گام بردارد، خاطرنشان کرد: این طرح در قالب سه شبستان فرهنگ، هنر و فناوری و 12 رواق تخصصی طراحی شده که رواق فیلم در ذیل شبستان هنر تعریف می شود.

وی افزود: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در گام دوم انقلاب اسلامی به منظور مشارکت، دیده شدن ، اشتراک محتوا، سطح بندی و ارتقا، هماهنگی و انسجام ، انگیزه بخشی و ایجاد محیط فعالیت و رقابت سالم  برای  کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور رویداد ملی فهما را برگزار می کند.

هادی نیا یادآور شد: این رویداد بر اساس اصول و سیاست ها و سند تحول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و با توجه به شرایط، قابلیت ها و مقدورات محلی، کارکردهای اقتضایی و فعالیت های خودجوش و استفاده هدفمند از فناوری های نوین، رسانه ها و مراکز رشد طراحی شده است.

مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی افزود: در این طرح با رصد و پالایش مستمر و منظم، جریان حرکت و فعالیت کانون ها ارزیابی و امتیاز دهی می شود و در نهایت با لحاظ محدودیت ها، اقتضائات جغرافیایی و ظرفیت های محلی کانون هایی فرهنگی هنری مساجد، و استان ها رتبه بندی شده و پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی(پایتخت فهما) معرفی می شود.

هادی نیا در ادامه با اشاره به فعالیت تعدادی از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در عرصه فیلم افزود: هنر هفتم یکی از بهترین ابزارهای ترویج و تبلیغ اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی است، بر این اساس در رویداد ملی فهما رواق فیلم پیش بینی شده و عموم فیلم‌ سازان جوان مسجدی می‌توانند آثار خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند.

وی با بیان این‌که علاقه مندان می‌توانند آثار خود را در رشته‌های مستند، داستانی، نماهنگ، پویانمایی، فیلمنامه ارسال کنند، افزود: شاخص‌های در نظر گرفته شده برای این رواق شامل ثبت گروه فیلم‌سازی و تولید فیلم کوتاه است که کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند پس از ثبت گروه فیلم، آثار تولیدی را در رشته های مستند، داستانی و تجربی در این رواق ثبت کنند.

هادی نیا ادامه داد: زن وخانواده، امر به معروف و نهی ازمنکر، نماز و بصیرت افزایی و شعار سال از جمله موضوعاتی است که می تواند در شانرهای مختلفی از جمله علمی، اجتماعی، کمدی حماسی و اکشن تولید شوند، همچنین ثبت جلسات نقد و بررسی فیلم نیز از دیگر موضوعات رواق فیلم می باشد که در مجموع ثبت فعالیت ها در رواق فیلم  1400 امتیاز دارد.

کلمات کلیدی: رواق فيلم فهما