فعالیت گسترده اعضای کانون‌های مساجد استان آذربایجان شرقی در حوزه کتاب و کتابخوانی
فعاليت گسترده اعضاي کانون‌هاي مساجد استان آذربايجان شرقي در حوزه کتاب و کتابخواني

فعالیت گسترده اعضای کانون‌های مساجد استان آذربایجان شرقی در حوزه کتاب و کتابخوانی

فعاليت‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي در حوزه کتاب و کتابخواني همزمان با رويداد ملي فهما در رواق کتاب ثبت و ارزيابي مي شود.
شناسه خبر : 32157 تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۵۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «محمد هادی نیا» اظهار داشت: فعالیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی کانون‌های مساجد آذربایجان شرقی در طول سال بنابه اقتضای شرایط کرونایی شهرها، ادامه داشته و در آستانه هفته کتابخوانی با همت بیشتر و اجرای برنامه های مرتبط با این حوزه ادامه خواهد داشت.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی ادامه داد: تمامی برنامه و فعالیت‌های انجام و ثبت شده، حوزه کتاب و کتابخوانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سامانه بچه های مسجد ؛ مورد ارزیابی قرار‌گرفته و در پایان داوری رویداد ملی فهما از کانون های برگزیده استانی و کشوری تقدیر خواهد شد.

وی با بیان این‌که رواق کتاب با هدف تقویت و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و آگاهی بخشی و ارتقای علمی و دانایی در جامعه و مخاطبین جوان و نوجوان کانون‌های فرهنگی هنری طراحی شده و توسعه هر بیشتر فعالیتها در این عرصه همت بیشتر کانونهای فرهنگی هنری و حمایت مادی و معنوی متولیا امر را می طلبد.

وی افزود: شاخص‌های رواق کتاب شامل انجام و ثبت فعالیت مسابقات کتابخوانی فهما، طرح صدای کتاب، فهرست نویسی کتاب، شنبه های کتاب، دوره آموزشی کتابداران و فعالیت های خوجوش و ابتکاری و محلی کانون های مساجد تحت پوشش است.

هادی نیا گفت: خدمات پیش بینی شده برای کانون های فرهنگی هنری مساجد در رواق کتاب شامل تجهیز کتابخانه های مساجد با کتاب و تجهیزات کتابخانه ای، اهدای هدایای فرهنگی و کتب به فعالین و نفرات برتر کانونهای فرهنگی هنری و کتابخانه های تحت پوشش، ارائه مشاوره های تخصصی در ساماندهی مخزن کتابخانه ها و فهرست نویسی، اهدای نرم افزار کتابداری، بازدید و برگزاری جلسات هماهنگی و تقویت کتابخانه های مساجد استان، تهیه و پوشش خبری و رسانه فعالیتهای کتاب و کتابخوانی کانونهای مساجد استان، همکاری و هماهنگی در تهیه منابع نمایشگاه‌های کتاب و کتابخوانی، اطلاع رسانی فعالیتهای این بخش در فضای مجازی و دیگر فعالیتها از جمله ایجاد ارتباط با استانهای مجری برنامه و طرحهای ملی را شامل می شود.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی با بیان این‌که طرح «شنبه های کتاب» از طرح های جذابی است که در سومین رویداد ملی فهما نیز به همراه طرح جدید «صدای کتاب»  اجرا و ثبت می شود، گفت: ثبت مسابقات کتابخوانی فهما دارای 300 امتیاز، طرح صدای کتاب 200، فهرست نویسی کتاب 500، شنبه های کتاب 300،  دوره آموزشی کتابداران 100  و فعالیتهای خوجوش و ابتکاری و محلی دارای 300 امتیاز می باشد.

گفتنی است، بیش از 250  باب کتابخانه و قرائتخانه مخزن دار و حدود 500 باب کتابخانه باز در سطح 1414 باب از کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان در زمینه های فرهنگی، قرانی و دینی و کتابخوانی فعالیت می کنند که در هفته کتاب نیز فعالتهای مرتبط این مراکز فعالتر اجرا و سامانه فهما ثبت خواهد شد.

یاد آور می شود، عموم اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان می توانند با مراجعه کارتابل کاربری خود در سامانه بچه های مسجد به آدرس www.bachehayemasjed.ir تمامی فعالیت های مرتبط و تعریف شده در رواق  کتاب و دیگر فعالیتها را در رواقهای دیگر مرتبط ثبت کرده و امتیاز کانون در سومین رویداد ملی فهما را  کسب کنند.