بازدید معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد فهما از کانون امام حسین(ع) تبریز
بازديد معاون ساماندهي و شبکه‌سازي ستاد فهما از کانون امام حسين(ع) تبريز

بازدید معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد فهما از کانون امام حسین(ع) تبریز

«مرتضي طاهريان» معاون ساماندهي و شبکه‌سازي ستاد فهما با حضور در مسجد امام حسين(ع) تبريز از نزديک در جريان فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري اين مسجد و کانون قرار گرفت.
شناسه خبر : 32512 تاریخ انتشار : ۴ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۱۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در جریان سفر یک روزه به تبریز به همراه مدیر ستاد فهما استان آذربایجان‌شرقی با حضور در کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) شهر تبریز ضمن دیدار با مدیرمسئول کانون، امام جماعت و فرمانده پایگاه مقاومت این مسجد؛ از نزدیک در جریا فعالیت های ارزشمند این مرکز قرار گرفت.

وی در سخنانی با اشاره به اثرگذاری فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری و همچنین کتابخانه های مسجدی در مناطق محروم و کم‌برخوردار کلانشهرها اظهار داشت: اگر مسجدی به دلیل برنامه‌های به‌روز و جذابی که اجرا می کند، تبدیل به مأمنی برای جذب کودکان و نوجوانان منطقه شود؛ قطعا اثرگذاری و ثمرات این فعالیت ها در دهه های بعد مشخص خواهد شد.

طاهریان با تقدیر از برنامه های جذاب کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) در جلب مشارکت حداکثری اهالی محله خاطرنشان کرد: این فعالیت ها در دوران شیوع کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی این مسأله مهم را ثابت کرد که مسجد هیچ‌گاه تعطیلی ندارد و همواره تحت هر شرایط سختی؛ راهی برای روشن نگه داشتن چراغ مساجد و کانون های فرهنگی هنری وجود دارد.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ادامه داد: تجربه نشان داده هر جایی که تعامل، همراهی، هماهنگی و وحدت‌نظر میان هیات امناء، امام جماعت، پایگاه مقاومت بسیج، انجمن اسلامی و کانون فرهنگی هنری مساجد وجود دارد، شاهد فعالیت های پررونق و اثرگذار آن مسجد بوده ایم.

وی با تأکید بر احیای نقش مساجد در محلات یادآور شد: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد در کنار دیگر نهادهای همکار و همراه در امور مساجد، همواره تلاش دارد با تأکید بر ظرفیت های موجود در مسجد، استعدادهای بالقوه بچه های مسجدی را شناسایی و نقش راهبری امام جماعت مسجد را مورد توجه قرار دهد.

همچنین در این دیدار «محمد هادی نیا» مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی در سخنانی با ارایه گزارشی از وضعیت کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) تبریز در نظام ارزیابی فهما اظهار داشت: وحدت و اتفاق ظر فعالان این کانون با متولیان مسجد امام حسین(ع) الگویی موفق برای دیگر مساجد استان محسوب می شود.

وی با بیان این‌که کتابخانه و قرائتخانه کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین(ع) ملجاء و پناهگاه جوانان منطقه است، خاطرنشان کرد: نیازمند به‌روزرسانی کتب این کتابخانه بر اساس نیاز مخاطبان هستیم، افزون بر این توسعه فضای کتابخانه برای پاسخگویی به خیل مشتاقان منطقه لازم و ضروری است.

همچنین حسن سبب‌کار، کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) شهر تبریز در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های کانون در طول دوران شیوع کروا پرداخت و خواستار حمایت از برنامه های خلاقانه و مبتکرانه کانون شد.