اهدای بسته معیشتی به مناسبت هفته بسیج
اهداي بسته معيشتي به مناسبت هفته بسيج
به همت کانون شهدای دستمالچی تبریز صورت گرفت؛

اهدای بسته معیشتی به مناسبت هفته بسیج

اعضاي کانون فرهنگي هنري شهداي دستمالچي تبريز با مشارکت بسيجيان پايگاه مقاومت مسجد به مناسبت هفته بسيج، تعداد ۲۰ بسته ارزاق غذايي تهيه و دراختيار خانواده هاي محروم و آسيب ديده در منطقه قرار دادند.
شناسه خبر : 32578 تاریخ انتشار : ۶ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۰۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «اصغر آقاجانی» با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: به مناسبت هفته بسیج و در نوزدهمین مرحله کمک های همدلی کانون،بسیج،خیرین،تعداد ۲۰ بسته ارزاق تهیه و دربین خانواده های محروم و آسیب دیده درمنطقه توزیع شد.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهدای دستمالچی تبریز با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که فرمود؛ «مَنْ أَصْبَحَ ولم یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ» آن‌ که صبح کند و دغدغه مسلمانان را نداشته باشد مسلمان نیست، گفت:در آموزه های دین مبین اسلام سفارش زیادی در رسیدگی به محرومین آمده است و وظیفه همه ماست که به محرومین رسیدگی کنیم .

آقاجانی افزود: فقرزدایی، رسیدگی به فقرا و تلاش برای رفع نیاز محرومین یکی از دستورات اکید اسلام و از نکات مورد توجه رهبرمعظم انقلاب است ایشان همواره بر مشارکت آحاد مردم در این مسئله‌ی مهم تاکید داشته‌اند.

وی اظهار کرد: درهمین راستا و در نوزدهمین مرحله از کمک های مومنانه اعضای کانون و بسیبج و خیرین محترم،به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و در قالب احسان امام حسین (ع)،۲۰ بسته معیشتی ویژه تدارک و توسط فعالان کانون به صورت محرمانه و چراغ خاموش در بین ۲۰ خانواده بی بضاعت و آسیب دیده از بیماری کرونا درمنطقه اهدا شد.

آقاجانی با بیان اینکه تقویت روحیه‌ی «انفاق» یکی از کلیدی‌ترین راهکارها در مبارزه با فقر است،تصریح کرد: تلاشگران کانون فرهنگی هنری با مشارکت بسیجیان پایگاه مقاومت شهدای دستمالچی از آغاز بیماری منحوس کرونا که موجب آسیب و زحمت برای خیلی از خانواده ها گردید،جهاد گونه و شبانه روزی با اقدامات مختلف ازقبیل تهیه و توزیع بسته های ارزاق،بسته های بهداشتی، طبخ و توزیع غذای گرم، ذبح قربانی،اهدای جهیزیه،همکاری با دیگر مساجد اطراف برای لبیک گویی به فرمایشات حضرت آقا مبنی بر کمک های مومنانه و همدلی به خانواده های آسیب دیده ازاین بیماری و محروم منطقه به یاری آنها شتافتند.

وی اقلام بسته های اهدایی را شامل ،برنج،گوشت،روغن،چای، قند رب و... به ارزش هربسته ۵۰۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت:درنوزدهمین مرحله ازتوزیع بسته های غذایی، مبلغ ۱۰ میلیون تومان ازمحل جمع آوری کمک های خیرین برای این امرخداپسندانه هزینه شده است.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهدای دستمالچی ضمن تشکر و قدردانی ازخیرین، بسیجیان پایگاه،اعضای کانون فرهنگی هنری،نمازگزاران و دیگر زحمت کشان دراین مجموعه،خاطرنشان کرد: بیستمین مرحله ازکمک های همدلی،همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب (س) اجرایی خواهد شد.

کلمات کلیدی: فهما دستمالچی